שוק המט"ח: הדולר היציג נותר יציב, האירו התחזק ב-0.5%

הדולר נסחר היום סביב 3.65 שקלים ■ האירו התחזק לעומת השקל ב-0.55% לרמה של 5.03 שקלים

המסחר במט"ח מתנהל היום (ד') כאשר הדולר שומר על יציבות ושערו היציג נקבע על 3.65 שקלים, בעוד האירו התחזק בכ-0.5% ונסחר סביב 5.03 שקלים לאירו.

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסם היום סקר ADP, שמהווה אינדיקציה לכמות המשרות שנוצרו בחודש אוקטובר בסקטור הפרטי האמריקני. נתון זה מהווה מעין "מתאבן, לקראת פרסום דוח התעסוקה למשק האמריקני לחודש אוקטובר, שהוא כשלעצמו אינדיקטור משמעותי למצב התאוששות כלכלת ארה"ב. לפי הסקר שפורסם היום לפני פתיחת המסחר, נוצרו בארה"ב כ-110 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי - משמעותית מעל הציפיות בשוק ליצירה של 102 אלף משרות חדשות בסקטור.

יש לציין כי גם נתוני התעסוקה במגזר הפרטי לחודש ספטמבר עודכנו כלפי מעלה, באומדן הנוכחי. זאת, כאשר בחודש שעבר פורסם כי נוצרו מעל ל-90 אלף משרות חדשות בסקטור, לעומת 112 אלף משרות חדשות לפי האומדן הנוכחי - שיערוך משמעותי כלפי מעלה.

אתמול ירד האירו בכ-0.8%, על רקע חוסר הודאות בשווקים האירופיים תוך המשך המאמצים של מובילי המדיניות הפיננסית באירופה לטפל במשבר החוב ביבשת. כעת מתרכזים ביבשת באיתור מקורות מימון להרחבת הקרן - מאמצים הנערכים בקדחתנות במזרח הרחוק וברוסיה.

מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן מסר כי "החזרה למציאות ולצידה האכזבה מההתקדמות האיטית בישום החלטות מדינות גוש האירו, זאת לצד ההתערבות המסיבית של יפן במסחר בין היפני כאשר הבנק המרכזי היפני רכש דולרים ומכר כ-8 טריליון ין, יצרו עודפי ביקוש לדולר ברחבי העולם ותרמו להתחזקותו. להערכתנו, בראיה לטווח הקצר לדולר פוטנציאל התחזקות מרשימה כאשר בשלב הנוכחי הדולר צפוי לנוע לעבר רמת ה-3.7 שקלים לדולר, ואף מעבר לכך".

בזירת המט"ח העולמית, נסחר האירו מול הדולר סביב 1.37 דולרים.

"אם מסתכלים על הדולר אינדקס, נראה כי התיקון בצמדי הדולר הסתיים, וכעת אנו אמורים לראות את השטר הירוק באזור שיאים חדשים מול מרבית המטבעות בעולם", נכתב היום בסקירת המט"ח של ATRADE. "בכל זאת כדאי לנהוג בזהירות לקראת פרסום דוח התעסוקה ביום שישי. הין היפני התחזק, אך לא בצורה קיצונית, היות והמשקיעים חוששים מהתערבויות נוספות של ממשלת יפן במסחר במטרה להחליש את המטבע".