התוכניות עם הספוטים הכי יקרים בארה"ב: "אמריקן איידול" וערב הפוטבול

עפ"י "אד אייג'", המחיר הממוצע של ספוט של 30 שניות בתוכניות אלה הוא 468-640 אלף דולר

תוכנית הכישרונות "אמריקן איידול" ומשדר הספורט "Sunday night football" נאבקים ראש בראש על התואר "תוכנית הפריים-טיים שהכי יקר לפרסם בה" - כך עולה מהסקר השנתי של מגזין "אד אייג'" ל-2011, שבודק מהם מחירי הספוטים (פרסומות של 30 שניות) בתוכניות הפריים-טיים בארה"ב.

המחיר הממוצע של ספוט ב"אמריקן איידול" נע בין 468 ל-502 אלף דולר, בעוד שבערב הפוטבול המחיר מעט גבוה יותר ועומד על 512 אלף דולר. יש לציין כי המחיר הממוצע בתוכנית השירה עולה ככל שהעונה מתקרבת לשלבים הסופיים, והוא עומד לעיתים ברגעי השיא על 640 אלף דולר.

דבר אחד ברור מהנתונים: מפרסמים מוכנים לשלם מחירי פרימיום עבור תוכניות שבהן מרבית הצופים צופים בשידור חי, כמו תוכניות ריאליטי וספורט.

במקום השלישי בדירוג נמצאת תוכנית כישרונות נוספת "אקס פקטור", אשר משיגה 320 אלף דולר עבור ספוט ממוצע. תוכניות בולטות נוספות ברשימה הן "Glee", "Family guy", "הסימפסונים" ו"שני גברים וחצי".

תוכניות שאיבדו גובה מאז הסקר הקודם הן "האנטומיה של גריי", שקיבלה בעבר 419 אלף דולר עבור ספוט וכעת מסתפקים ברשת ABC ב-203 אלף דולר; "עקרות-בית נואשות", שירדב מממוצע של 394 אלף דולר ל-149 אלף דולר; ו"המשרד" ו"האוס", שיצאו לגמרי מרשימת התוכניות המובילות.

מסיכום המחקר עולה כי ערב יום ראשון ממשיך להיות הרווחי ביותר עבור רשתות הטלוויזיה, לאחר שהוא נשען על עוגן ספורט מרכזי וסדרות פופולריות.

יש לציין כי מחירי הספוטים מבוססים על הערכות של "אד אייג'", אשר נשענות על שילוב נתונים של אנשי מדיה ואנשי רשתות הטלוויזיה.

ביצי הזהב של הטלוויזיה האמריקנית :המחיר הממוצע לספוט פרסום / צלם: רויטרס
 ביצי הזהב של הטלוויזיה האמריקנית :המחיר הממוצע לספוט פרסום / צלם: רויטרס