יוניברסל דוחפת להעברת תקציב טורנדו לאחד המשרדים העובדים עמה

במקביל פנו לטורנדו משרדים המעוניינים לטפל בתקציב, בהם ענבר-מרחב, פוגל-אוגילבי, יורו ישראל, הביילינים וברוקנר-נטע ■ ב-2010 עמד תקציב הפרסום של הקבוצה על 40 מיליון דולר

למרות ההנחה בענף הפרסום על חוסר הרווחיות של תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו, נראה כי בענף יש המוכנים לבלוע את הגלולה כדי לטפל במותג בסדר גודל כזה. ל"גלובס" נודע, כי לאחר הפרסום לגבי כוונת הקבוצה לקיים מכרז לבחירת המשרד שיחליף את שלמור-אבנון-עמיחי, קיבלו בטורנדו פניות ממספר לא מבוטל של משרדי פרסום, ביניהם ענבר-מרחב, פוגל אוגילבי, יורו ישראל, הביילינים וברוקנר-נטע-יער.

ייתכן כי המשרדים מניחים שעם המעבר של התקציב למשרד חדש התנאים המסחריים של החברה ישתפרו. תקציב הפרסום של טורנדו עמד בשנה האחרונה על 40 מיליון דולר במחירי מחירון.

במקביל פועלים בחברת המדיה יוניברסל מקאן מול משרדי הפרסום שעבורם היא רוכשת מדיה, במטרה לחבר את אחד המשרדים עם טורנדו. אלון שטרן, המנהל את החברה, נחשב למוערך מאוד על-ידי רונן בזזי, בעלי טורנדו, והוא נמצא איתו בקשר לאורך השנים. כרגע המשרד העיקרי שעמו נבחן ערוץ זה הוא זרמון-גולדמן, זאת לאחר שבדיקה נעשתה גם עם ראובני-פרידן וגליקמן-נטלר-סמסונוב שלא שיתפו פעולה, כל אחד מסיבותיו הוא.

תקציב קשה לניהול

משרד פרסום נוסף שעמו צפויה טורנדו להיפגש הוא באומן-בר-ריבנאי. על-פי ההערכות, בסופו של דבר יגיע התקציב או למשרד גדול כמו באומן, או לכזה שהמדיה שלו נרכשת על-ידי יוניברסל מקאן כמו זרמון-גולדמן.

כזכור, בתקציב טורנדו מטפל בשנתיים האחרונות שלמור-אבנון-עמיחי, אך באחרונה עלתה מערכת היחסים בינם לבין טורנדו על שרטון בעקבות סכסוך מסחרי. הסכסוך פרץ לאחר שחברת המדיה יוניון, שרוכשת את המדיה עבור שלמור, סירבה להמשיך לעבוד עם הקבוצה על-פי התנאים המסחריים של התקופה הקודמת. בעקבות כך טורנדו החלה לבחון אופציות נוספות מתוך מטרה לקיים סוג של מכרז.

טורנדו נחשב בענף לאחד התקציבים הקשים לניהול מבחינה מסחרית, והוא גרם בשנים האחרונות להפסדים כספיים למי שטיפל בו. אדלר-חומסקי למשל, שטיפלו בו לפני שלמור, הפסידו עליו בשנה הראשונה מאות אלפי שקלים. בשנתיים שלאחר מכן הם הצליחו להישאר מאוזנים (לא להרוויח), מפני שחלק גדול יותר של התקציב הופנה לעיתונות, שבה היה לטורנדו הסכם ישיר והמשרד קיבל החזר עמלה. אך מרגע שהמשקל של טורנדו עבר לפרסום בטלוויזיה, הפך התקציב להפסדי למי שנגע בו.

בענף מדברים על כך שטורנדו גם מפרסמת במחיר נמוך לנקודה וגם עולה בזמנים היקרים ביותר ובמיקומים טובים.

רונן בזזי, בעלי טורנדו, אישר את רשימת המשרדים ואמר בתגובה: "אנחנו בודקים מספר אופציות, אבל אין כאן רק עניין מסחרי. אם המשרד ייראה לנו, נשלם גם 5% יותר ממחיר השוק שאצליח להגיע אליו. בסופו של דבר האנשים הם אלה שעושים את ההבדל, וחשוב לי להתחבר אליהם, ושיהיו מסוגלים לתת לנו שירות במגוון תחומים כמו במגזרים ובאינטרנט".

בהתייחסו לקשר עם יוניברסל מקאן אומר בזזי: "אלון (שטרן) ואני ביחסים טובים כל השנים, אני מדבר איתו ומתייעץ איתו, אבל אין שום דבר קונקרטי".