חברות הסלולר דורשות שיפוי בגין התרעות על טילים

לקראת הפעלת מערכת "מסר אישי", המאפשרת לקבל חיווי למכשירי הסלולר על התרעה מפני טילים או אסונות טבע, חברות הסלולר דורשות ממשרד הביטחון שיפוי אם ייתבעו ע"י לקוחות

חברות הסלולר דורשות ממשרד הביטחון שיפוי לקראת הפעלתה של מערכת "מסר אישי", המאפשרת לקבל חיווי למכשירי הסלולר על התרעה מפני טילים או אסונות טבע באזור ייעודי מוגדר.

כפי שזה נראה עד עתה, בעקבות חילוקי הדעות בין החברות לבין פיקוד העורף ומשרד התקשורת, הסיכוי שתחול דחייה ביישום המבצעי של המערכת הוא גבוה, והיא כנראה לא תופעל בזמן הקרוב.

הוויכוח בין החברות הסלולריות לבין פיקוד העורף נוגע לשאלת הנזק שעלול להיווצר למכשירים כאשר המערכת מופעלת. גורמים בקרב החברות הסלולריות מסבירים כי מהניסויים שנערכו התברר כי חלק גדול מהמכשירים אינו תומך בתקן הנדרש כדי להפעיל את המערכת, ובחלק מהמכשירים נתגלו תקלות שגורמות להם לבצע אתחול מחדש בכל פעם שההתראה מופעלת.

בשל כך, אומרים הגורמים, דרשו החברות הסלולריות שיפוי למקרה שהן ייתבעו על-ידי לקוחות, משום שזו מערכת שנכפית עליהם ואינה בתחום אחריותן. לדבריהם, החברות הסלולריות מוכנות להתקין את המערכת ולשאת בעלויות הכרוכות בכך, אך אינן מוכנות לקחת אחריות על מערכת של פיקוד העורף, אם המשתמשים יחליטו לתבוע אותם.

פתרון פשוט

בפיקוד העורף דוחים את הטענות ואומרים כי הניסויים במערכת הצליחו, והבעיות ניתנות לפתרון פשוט יחסית על-ידי עדכוני תוכנה. בכירים בפיקוד מוסיפים כי המערכת לא תוכרז כמבצעית, עד שלא יסתיים הוויכוח בנושא השיפוי.

לדברי בכיר בפיקוד, רוב המכשירים תומכים בתקנים לשעת חירום, והטענה שיש מכשירים רבים שאינם תומכים בתקן אינה נכונה.

פיקוד העורף אף קרא למשרד התקשורת לעגן ברישיון של החברות הסלולריות והיבואנים את הדרישה, שלפיה כל מכשיר שישווק בישראל יתמוך בתקן שלפיו פועלת המערכת.