מאיר דגן: "גלעד שליט אינו גיבור; הסיכון בעסקה גבוה מאוד"

ראש המוסד לשעבר יוצא הערב במתקפה חריפה נגד עסקת שליט ■ "לא התלהבתי מזה שראש הממשלה עומד ומקבל את גלעד שליט. מציגים אותו כגיבור, אבל זה בעייתי"

שבועיים לאחר השלמת עסקת שליט, ביקורת חריפה על אופן ביצועה מצדו של מי שנחשב לאחד ממתנגדיה - ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן. בדברים שהוא אומר הערב בכינוס בתל אביב מזהיר דגן מפני חידוש פעולות הטרור נגד ישראל מצד המחבלים ששוחררו במסגרת העסקה, וטוען כי הוא מתנגד לאופן בו היא סוכמה.

"הסיכון בשחרור 140 מחבלים לגדה הוא גבוה מאוד, אנחנו נראה אותם עוד פוגעים בישראלים", אמר הערב דגן והמשיך בביקורת על ראש הממשלה נתניהו. "אני לא בטוח שהתלהבתי מהעובדה שראש הממשלה עומד ומקבל את גלעד שליט. זה נראה לי קצת בעיה", אמר.

"נשיא מצרים הבא - עומר סולימאן"

"מציגים אותו (את גלעד) כגיבור, אבל זה נראה לי קצת בעייתי", טען עוד ראש המוסד לשעבר. "הוא עבר סבל, וצריך להחזיר אותו הביתה, אין לי ויכוח על כך. אבל 'גיבור'? האירוע הזה לא נראה לי גבורה בהתגלמותה".

בניגוד לציפיות, לא התייחס דגן לנושא האירני כלל ולדיון הציבורי בישראל המתנהל בנושא בימים האחרונים. עם זאת, כן התייחס לשינוי במערכת היחסים בין ישראל למצרים. "יש שם תהליך של איבוד שליטה", כינה דגן את האירועים האחרונים קהיר. "ההימור שלי הוא שהנשיא המצרי הבא יהיה עומר סולימאן".