אנליסטים: טבע תמכור גירסה גנרית של ליפיטור של פייזר

טבע הודיעה כי אם תוכל להכניס לשוק מוצר חשוב, שלא נקטה בשמו, ברבעון הרביעי - היא תגיע לטווח העליון של תחזיות הרווח שלה ■ "איזה עוד מוצר יכול להעניק לטבע 0.10 דולר למניה?"

ייתכן שטבע תתחיל למכור ברבעון הקרוב גרסה גנרית של ליפיטור של חברת פייזר - גלולה נגד כולסטרול, כך אומרים אנליסטים בסנפורד סי. ברנשטיין, בניתוח של הדיווח הרבעוני של טבע מאתמול.

"זה כביכול ליפיטור", נכתב בדוח האנליסטים אתמול (ד'). "איזה עוד מוצר יכול להעניק לטבע 0.10 דולר למניה או 89 מיליון דולר רווח נקי בחודש?"

טבע הודיעה אתמול כי אם היא תוכל להכניס לשוק מוצר חשוב, שלא נקטה בשמו, ברבעון הרביעי השנה, היא תגיע לטווח העליון של תחזיות הרווח שלה.

אתמול דיווחה טבע כי הכנסותיה לרבעון השלישי של השנה עלו ב-2% ל-4.34 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים להכנסות של 4.54 מיליארד דולר. "ברבעון השלישי השגנו תוצאות טובות בכל תחומי הפעילות שלנו למעט בתחום הגנרי בארה"ב. צמיחה חזקה במכירות באירופה ובשווקים בינלאומיים, יחד עם מכירות חזקות של המוצרים הממותגים שלנו, עזרו לפצות על הירידה במכירות הגנריות בארה"ב שהושפעו מחוסר בהשקות משמעותיות של מוצרים חדשים. אנחנו מצפים לרבעון רביעי חזק שיכלול שיפור במכירות הגנריקה בארה"ב", ציין שלמה ינאי, מנכ"ל ונשיא החברה.