רנו פלואנס החשמלית של בטר פלייס - לא בדיוק אבל בערך

המכונית החשמלית של בטר פלייס אמנם לא קובעת סטנדרטים חדשים באיכות ובנוחות נהיגה בהשוואה לכלי רכב משפחתיים - אך נראה שבזה דווקא טמון הציון החיובי שלו היא זכאית

רנו פלואנס החשמלית של בטר פלייס, שלפי התכניות אמורה להשתחל עמוק לרשימות הרכש של ציי הרכב במשק הישראלי, אמנם לא קובעת סטנדרטים חדשים באיכות ובנוחות נהיגה בהשוואה לכלי רכב משפחתיים - אך נראה שבזה דווקא טמון הציון החיובי שלו היא זכאית, לפחות לפי שעה - טרם עלייתה על הכביש.

פלואנס החשמלית מספקת חוויית נהיגה חלקה ונוחה, שהנהג הטיפוסי מורגל לה במכוניות משפחתיות בנזין רגילות. קרי, החדשנות לא באה על חשבון השימושיות. המנוע זמין בכל עת - בזינוק, בהאצה, בנסיעה בתוך העיר ובנהיגה ב-120 קמ"ש בכביש המהיר. הנסיעה מלווה בשקט מוחלט, בתוך הרכב ומחוצה לו, וכשהמכונית לא בתנועה - רק לוח המכשירים מסגיר אם המנוע עובד או לא.

טווח הנסיעה, מגבלת המפתח בהערכת השימושיות, משתנה בהתאם לאופי הנסיעה. כשנהגנו במתינות כ-50-60 ק"מ, מד הסוללה הצביע על ניצול כשליש מטעינת הסוללה, בתוך טווח הנסיעה המוצהר של רנו ובטר פלייס. אך בנהיגה רגועה פחות הסוללה התרוקנה בקצב, שלפי מחווני המכונית, מאפשר טווח נסיעה כולל של כ-90-100 ק"מ בלבד. זו עשויה להיות מגבלה עבור נהגי הליסינג, הקהל המרכזי שבטר פלייס מכוונת אליו בשלב הראשון.

בבטר פלייס מבטיחים שורה של פתרונות, שאם יעבדו כמתוכנן יספקו מענה לא-רע לבעיה, ובראשן תחנות דרכים להחלפת סוללה תוך מספר דקות. אך כל עוד בעלי הרכב יהיו תלויים בהטענת סוללה כל 120-140 ק"מ, הרכב החשמלי לא יהיה תחליף מלא לרכבי הבנזין. הוא לא יאפשר לצאת לנסיעות ספונטניות, גם אם ממש חייבים לאסוף את הילד מהחוג. נחמה אחת היא שהסוללה לא מתרוקנת במצב מנוחה, לטענת רנו ובטר פלייס, כך שרכב שעמד ימים רבים יוכל להמשיך לנסוע מהנקודה בה הפסיק.

חיצונית, פלואנס החשמלית דומה לאחיותיה עם מנוע הבנזין שנוסעות כיום בכבישי ישראל. ובכל זאת, יש לה כמה שינויים מבדלים: הגריל שונה, הפנסים מוקפים ברקע צבעוני, ובעיקר - היא ארוכה יותר ב-13 ס"מ כדי לאפשר את הכנסת הסוללה (ששוקלת 280 ק"ג) בין המושב האחורי לתא המטען. זאת גם הסיבה שתא המטען קטן יחסית.

המזגן, ששואב את כוחו מהמנוע החשמלי ומהסוללה, תפקד כיאות וצינן את הרכב ללא השפעה ניכרת על ביצועיו.

בשורה התחתונה, כל עוד אתם לא מחפשים חוויית נהיגה מסעירה, נהמת מנוע סטריאופונית או נסיעות ארוכות ותכופות לצפון הארץ ולדרומה, רנו פלואנס החשמלית תספק לכם תחבורה לנסיעה רגועה, אם כי נראה שהדרך לגמילה מדלק עדיין רחוקה.

הכותב היה אורח רנו ובטר פלייס בפורטוגל