דוידי ממשיך להדק אחיזה באורמת: חתם על הסכם הצבעה

קרן פימי הגיעה להחזקה של 10.53% ממניות אורמת - וחתמה על הסכם הצבעה עם הפניקס, המחזיקה ב-2.7%, לפיו תצביע בהתאם להצבעת פימי

קרן פימי ממשיכה במאמציה להגיע לשליטה בחברת אורמת תעשיות הנמצאת בשליטת בני הזוג יהודה ויהודית ברוניצקי, והיום הודיעה הקרן המנוהלת ע"י ישי דוידי כי חתמה על הסכם הצבעה עם הפניקס, המחזיקה בכ-2.7% ממניות החברה, לפיו תצביע בהתאם להצבעת פימי בכל אסיפת בעלי מניות שתקיים אורמת. הסכם זה מגיע לאחר שאתמול רכשה הקרן מניות אורמת, והגיעה להחזקה ב-10.53% מהון המניות של אורמת.

מהלך זה של פימי מגיע לאחר שבחודש שעבר, התקשרה פימי עם בעלת העניין השנייה בגודלה בחברת האנרגיה הגיאותרמית, חברת נורסטאר (לשעבר גזית אינק.) שבשליטת חיים כמן ודורי סגל, במסגרתו רכשה פימי כרבע מהחזקות נורסטאר באורמת תעשיות (4.21% מההון), כך שנורסטאר נותרה עם החזקה של 10.95% מהון מניות אורמת.

בנוסף למכירת המניות, חתמו הצדדים על מנגנון תוספת מחיר, כך שבמקרה בו פימי תמכור את המניות הנרכשות במחיר העולה על "רף מסוים", תקבל נורסטאר תמורה נוספת וכן כל צד העניק למשנהו זכות הצטרפות במכירת מניות אורמת, בתנאים מסוימים. כך, יצרה פימי למעשה קונסורציום בו כ-24.2% מבעלי זכויות ההצבעה בחברה יצביעו בהתאם לעמדתה.

המהלך האחרון של פימי מגיע לאחר שהמו"מ אותו בשנה האחרונה להעמדת הלוואה למייסדי אורמת, ולאחר מכן לרכישת מניותיהם בחברה, הסתיים ללא עסקה, על רקע פער בין המחיר שאותו הייתה מוכנה לשלם פימי לבין המחיר שדרשו הברוניצקים. הם מצידם נקלעו למצב בו אין להם מקורות כספיים לפרוע את הלוואת הענק בהיקף של 600 מיליון שקל אותה נטלו מבנק הפועלים במסגרת מאבק השליטה הקודם בחברה מול גזית אינק, בו רכשו מניות במחירי שיא והגיעו לחזקה של 35.1% בחברה שייסדו.

בעוד חודשיים צריכים בני הזוג לפרוע את תשלום הקרן הראשון בגין הלוואה זו, כך שהם יצטרכו לבחור האם להגיע להסכם שליטה משותפת עם פימי במסגרתו הם ימכרו לקרן חלק או את כל החזקותיהם במניות החברה, או לחלופין להגיע להבנות עם בנק הפועלים לגבי ההלוואה באופן שבו יידחה פירעון הקרן, כך שבעתיד הם יוכלו למכור את מניותיהם במחיר גבוה. כמו כן, ייתכן כי כבר עתה הם יפנו לגורם שלישי שאינו פימי וימכרו לו את מניותיהם, ובתקופה האחרונה ניהלה החברה מו"מ עם חברת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, אשר לא הבשיל לידי הסכם.

על רקע זה ייתכן כי חתימת הסכם ההצבעה הנוכחי של פימי עם הפניקס נועדה לשלוח מסר למתעניינים פוטנציאלים נוספים במניות השליטה שמחזיקים הברוניציקים באורמת, כי במידה וירכשו את המניות הם יצטרכו להתמודד עם בעל מניות משמעותי נוסף בחברה.

רווח של מיליון דולר

בתוך כך, פרסמה היום חברת הבת של אורמת תעשיות בה מרוכזת רוב פעילותה, אורמת טכנולוגיות, את תוצאות הרבעון השלישי. הכנסות החברה, הנסחרת בוול-סטריט תחת הסימול ORA, גדלו ב-9.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ל-110.8 מיליון דולר, בעיקר על רקע עלייה בהכנסות מגזר המוצרים.

בשורה התחתונה הרוויחה אורמת טכנולוגיות מיליון דולר, וזאת על רקע הפסד של 11.6 מיליון דולר בו הכירה החברה ברבעון הנוכחי כתוצאה מגידור שערי ריבית על הלוואה שלקחה. מתחילת השנה הרוויחה אורמת 24 אלף דולר, ביחס לרווח של 32.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, בו נרשם רווח הון של 36.9 מיליון דולר בגין שערוך פרויקט Mammoth בקליפורניה.
.