שר החוץ הטורקי מחמיא לח"כ חנין זועבי: "את גיבורה"

היום אירח אחמט דאבוטולו בכנס באיסטנבול את חברי הכנסת זועבי וזחאלקה ■ בתגובה למחווה אמר ח"כ זחאלקה כי "מי שרוצה להשיג שלום ושוויון צריך להנחית סנקציות על ישראל"

כשנה וחצי לאחר אירועי משט המרמרה, ועל רקע המשט הנוסף שיצא אתמול מטורקיה במטרה לשבור את המצור על עזה, אירח היום שר החוץ הטורקי אחמט דאבוטולו את חברי הכנסת חנין זועבי וג'מאל זחאלקה, בכנס באיסטנבול.

דאבוטולו עלה לבמת הכנס וכינה את חברי הכנסת מישראל "גיבורים". "עמידתכם האיתנה מול המדיניות הישראלית, וכמובן השתתפותה של זועבי במשט - ראויה לציון", הוסיף דאבוטולו שאף לחץ את ידי השניים.

שר החוץ הטורקי הוסיף כי "יחסי ישראל-טורקיה לא יחזרו למסלולם. לא נחזור מדרישתנו להתנצלות ישראלית על הריגת אזרחינו על המרמרה. מאז שהוקמה טורקיה לא נרצחו אזרחים על ידי כוחות של צבא סדיר ממדינה אחרת, חוץ מאשר במקרה הזה".

בתגובה למחווה של דאבוטולו, אמר ח"כ זחאלקה כי ההידרדרות האחרונה ביחסי ישראל-טורקיה הינה אירוע חיובי. "האפשרות הכי רעה היא לקיים נורמליזציה עם ישראל. מי שרוצה להשיג שלום ושוויון צריך להנחית סנקציות על ישראל - על מנת שזו תשנה את מדיניותה", דברי ח"כ זחאלקה.