בגלל האייפון שאבד? נשיא מערך האבטחה של אפל עוזב

מישהו צריך לשלם את המחיר על כשלי האבטחה של החברה בשנתיים האחרונות ■ האיש האחראי על האבטחה הגלובלית של מוצרי אפל, ג'ון ת'ריולט, עוזב את החברה ככל הנראה בעקבות פרשיות איבוד האייפונים

שבועות ספורים לאחר מותו של מייסד ומנכ"ל אפל לשעבר, סטיב ג'ובס, והחברה בראשות המנכ"ל החדש, טים קוק, כבר מתחילה לשנות את פניה. במהלך השבועות האחרונים עזבו לא מעט בכירים באפל את משרותיהם, בהם סגן נשיא במחלקה שאחראית על חנויות אפל ברחבי העולם, סגן נשיא בפיתוח מערכת ההפעלה OS X, סגן נשיא בפיתוח פלטפורמת הפרסום iAd ומעצבת מוצר מובילה.

חלק מהעוזבים פשוט יצאו לגמלאות וחלק עברו לתפקיד חדש בחברות אחרות, אך עזיבתו של אחד מבעלי התפקידים הבכירים והחשובים ביותר, בעיקר בחברה כמו אפל, מעוררת המון עניין בימים האחרונים. האתר 9to5mac דיווח במהלך סוף השבוע כי נשיא מערך האבטחה של החברה, ג'ון ת'ריולט, עוזב את תפקידו לאחר כ-5 שנים כשבמהלכן התרחשו שתיים מפרשיות האבטחה החמורות ביותר בחברה בשנים האחרונות.

על פי הדיווח, עזיבתו של ת'ריולט באה לאחר הסקת מסקנות פנימיות בתוך החברה בעקבות הפרשיה המביכה, השנייה במספר, שבה אבד אב-טיפוס מתקדם של מכשיר אייפון עתידי של החברה מספר חודשים לפני השקתו הרשמית. כזכור, לפני כחודשיים פורסם כי עובד של אפל איבד מכשיר ניסיוני, אב-טיפוס של הדור החמישי של מכשיר האייפון, בפאב מקסיקני בסן-פרנסיסקו. משם התגלגל המכשיר המסתורי לאדם אחר, שאת מקום מגוריו הצליחה אפל לגלות בעקבות אות ה-GPS ששידר המכשיר האבוד.

בזמנו דווח כי לאחר זמן קצר פקדו שוטרים ממשטרת סן-פרנסיסקו את ביתו של הגנב וביצעו חיפוש בביתו, אך לא מצאו כלום. לאחר מספר שבועות התברר כי אלו לא היו שוטרים אמיתיים אלא, ככל הנראה, עובדי אבטחה של אפל שהתחפשו לשוטרים, ואף הציעו סכום כסף כלשהו לבעל הבית כדי שיגלה להם היכן המכשיר, לאחר שלא נמצא כלום בביתו.

עד היום לא ברור מה עלה בגורלו של המכשיר האבוד, אך אם אכן אבד מכשיר כזה זה ללא ספק כשלון אבטחה ממדרגה ראשונה בחברה ששמה את הסודיות של מוצריה בראש סדר העדיפויות שלה, וזה ללא ספק כישלון של מי שאחראי על אבטחת החברה. כזכור, איבוד האייפון לפני מספר חודשים לא היה תקדים באפל, אלא קדמה לו פרשייה מביכה הרבה יותר לפני כשנה וחצי עם איבוד מכשיר נוסף, בדיוק באותו האופן - עובד של אפל ששכח אותו בפאב.

אז התוצאה הייתה מביכה הרבה יותר, כיוון שהמכשיר שנשכח אז בפאב התגלגל לבלוג הטכנולוגיה המוביל Gizmodo שצילם ותיעד אותו מכל זווית אפשרית וקילקל לסטיב ג'ובס את אלמנט ההפתעה בעת השקתו הרשמית כחודש לאחר מכן.