לפיד: "זרקתי את הסיגר והוויסקי ומכרתי את הב.מ.וו; לא קונה מותגים"

יאיר לפיד מספר ל"ידיעות אחרונות" על השינוי האישי שעבר, אך דואג לאזן: "זה בסדר לשנוא חזירות - אבל לא לשנוא הצלחה, לא להקים כאן חברה קומוניסטית"

העיתונאי והמגיש יאיר לפיד, שסומן כמועמד "לחצות את הקווים" ולעבור מעולם התקשורת לעולם הפוליטיקה, מביע בראיון ל"ידיעות אחרונות" תמיכה במחאת מעמד הביניים וטוען כי הוא עצמו שינה את אורח החיים שלו - על-ידי כך שנפטר מהסיגר, ויתר על הוויסקי ומכר את הב.מ.וו השחורה שלו והחליף אותה בניסאן.

"הסתכלתי על עצמי בראי, וזה לא מצא חן בעיניי", הוא אומר בראיון שמפורסם היום (א') במוסף "24 שעות" של "ידיעות אחרונות". "פתאום אמרתי: 'אני לא באמת כזה'. אני הרבה יותר מחבב את הילד ההוא מיד-אליהו מאשר את הפוץ הזה שמחזיק וויסקי ביד אחד וסיגר ביד השנייה. ניקיתי בשנתיים האחרונות את כל הסממנים האלה, ואני מרגיש הרבה יותר נעים... החלטתי לנסוע באוטו של בני אדם, קניתי ניסאן מצוינת".

לפיד מעיד על עצמו היום שהוא "לא מעשן, לא נוגע באלכוהול ולא מתלבש במותגים. מנסה לחיות יותר פשוט ונקי". הוא גם ויתר על הצעות להשתתף בפרסומות תמורת מיליוני שקלים, ועל כך הוא אומר: "אם אתה לא עושה את הדברים שאתה רוצה לעשות בגלל הכסף, אז לא משנה מה יש לך בבנק - אתה עני".

בטורים שפרסם בחודשים האחרונים תמך לפיד במחאה החברתית שהתפרצה בקיץ. היום הוא אומר כי מי שטוען כי המחאה היא "קונספירציה של שמאלנים שמנסים להפיל את הממשלה", לא מבין על מה הוא מדבר.

"זה די הפחיד אותי", אומר לפיד על תיאוריות הקונספירציה. "אחת התופעות הישראליות הכי בעייתיות היא שתמיד מיחסים פה לאנשים דברים שהם לא אמרו. החרדי הנחמד רוצה להחזיר אותך בתשובה, המתנחל הידידותי אוגר נשק במרתף. אני חושב שלא להאמין לאף אחד זה דבר שמשחית את הנשמה. הרבה יותר טוב ליפול לפעמים, מאשר לנהל חיים שלמים של חשדנות".

מצד שני, לפיד לא חוסך ביקורת מדפני ליף ומנהיגי המחאה החברתית ("יש בעיה שדפני ליף בת ה-25 אומרת לטרכטנברג להתפטר עוד לפני שקראה מילה מהדוח שלו") ומזהיר מתופעת שנאת העשירים: "אני לא רוצה לחיות בחברה ששונאת הצלחה. היה במחאה משהו של שנאת עשירים. זה בסדר לשנוא את החזירות, אבל מאוד לא בסדר לשנוא את ההצלחה. אבא שלי ברח מחברה קומוניסטית, ואני לא רוצה להקים אותה מחדש".