איזה קבוצה גובה את המחיר הממוצע הכי יקר בעולם למשחק?

לייקרס? ברצלונה? דווקא טורונטו מייפל ליפס מה-NHL היא הקבוצה היקרה בספורט האמריקני ובעולם כולו - גובה מחיר ממוצע של 123.7 דולר לכרטיס; הענף הכי יקר: פוטבול

פוטבול הוא הענף הכי פופולארי וגם הכי יקר לצפייה באצטדיון בארה"ב הרבה יותר מכל ליגה אחרת, אבל איזה קבוצה מבין 122 הקבוצות המקצועניות ב-4 הליגות הבכירות בצפון אמריקה גובה את הכרטיס הממוצע היקר ביותר עבור צפייה במשחקים? ובכן, דווקא קבוצת ההוקי קרח טורונטו מייפל ליפס היא הקבוצה שבילוי במשחקיה הוא בילוי הספורט היקר ביותר בארה"ב ובעולם כולו: קבוצת ה-NHL הקנדית גובה 123.77 דולר בממוצע לכרטיס.

הליגות המקצועניות בצפון אמריקה מתבררות גם כבילוי לא זול בכלל - כרטיס ממוצע למשחק ב-4 הליגות המקצועניות (NBA, NHL, MLB, NFL) עומד על 52.25 דולר. הליגה היקרה ביותר היא ה-NFL, שהיא גם הליגה היקרה ביותר בעולם מבחינת מחיר כרטיס ממוצע - 77.34 דולר.

ליגת ה-NHL מוכרת כרטיסים עבור 57.10 דולר בממוצע למשחק, אחריה ה-NBA עם 47.66 דולר, וה-MLB שומרת על מעמדה כליגה הנצפית ביותר (כ-71 מיליון צופים בעונה האחרונה) וגם העממית ביותר בארה"ב עם ממוצע של 26.91 דולר בממוצע לכרטיס ב-2011.

עד כמה התייקר הבילוי בספורט המקצועני בארה"ב תוך עשור? יחסית לשכר השחקנים שקפץ וההכנסות של הליגות שהאמירו - מחירי הבילוי נותרו שפויים יחסית וזינקו ב-23% בלבד ביחס לשנת 2001. ה-NFL רשמה את הייקור הגבוה ביותר עבור האוהדים - עלייה של 40%, ליגת הבייסבול התייקרה עבור האוהד הממוצע ב-35%, ה-NHL התייקרה ב-18%, וליגת ה-NBA נותרה כמעט ללא שינוי למרות שעשור שלם עבר - עלייה של 3.6% בלבד מאז 2001.