בפעם השנייה ב-3 חודשים: צרפת תאשר תוכנית צנע נוספת

הממשלה הצרפתית תאשר תוכנית צנע בהיקף 8 מיליארד אירו ■ רק לפני שלושה חודשים אישרה הממשלה תוכנית צנע בהיקף של 12 מיליארד אירו ■ בעקבות ההודעה הבורסה בפריז צונחת

צעדי מניעה או מצוקה אמיתית? ממשלת צרפת הודיעה היום (ב') על כוונתה לאשר תוכנית צנע נוספת בהיקף של 8 מיליארד אירו. התוכנית תכלול קיצוצים נרחבים בתקציב המדינה יחד עם העלאת מיסים. התוכנית באה 6 חודשים לפני הבחירות לנשיאות בצרפת, כשהנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי נלחם בשיניים על תפקידו הנוכחי.

מפלגת השלטון שבראשה עומד סרקוזי אומרת, שיש צורך בחסכונות נוספים על מנת לשמור על הכלכלה הצרפתי מלהתדרדר, וזאת כשרק בשבוע שעבר חתך משרד האוצר הצרפתי את תחזית הצמיחה השנתית של המדינה ל-1% מרמה של 1.75%.

ההודעה על אישור התוכנית צפוייה להתפרסם היום בשעה 14:00 שעון ישראל מפי ראש הממשלה הצרפתי פרנסיס פילון וזאת 3 חודשים בלבד אחרי אישור תוכנית צנע דומה בהיקף של 12 מיליארד דולר. בעקבות ההודעה מדד הקאק הצרפתי רשם ירידה של יותר מ-4% במהלך המסחר היום.

"התקציב של שנת 2012 יהיה אחד התקציבים המחמירים ביותר בתולדות צרפת מאז שנת 1945", אמר פילון ביום שבת. "שעת המבחן של הכלכלה הצרפתית הגיעה".

סוכניות דירוג האשראי כבר רמזו בעבר על כוונתם להוריד את דירוג האשראי המושלם של צרפת, וזאת בעקבות ההאטה בצמיחה הכלכלית במדינה, והורדת תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית, יחד עם האחריות הגדולה שלוקחת על עצמה המדינה במאמצי החילוץ של האיחוד האירופי.

צרפת, כמו רוב המדינות בגוש האירו, מתקשות לשמור את הכלכלה שלה תחת שליטה ולהכיל את החובות שלה מבלי לגרום לירידה חדה בצריכה של האזרחים, או להפגנות גדולות כמו שראינו ביוון בחודשים האחרונים.