סוף לקנסות היציאה בהוט, yes, בזק ובאינטרנט

לקוחות שירצו לעבור לחברה מתחרה ישלמו סכום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות ■ שר התקשורת משה כחלון: "תם עידן הקנסות - מהיום הלקוח יזכה ליהנות מתחרות אמיתית"

היום לו חיכה כל צרכן בשוק התקשורת מגיע: החל ממחר (ג') יבוטלו כל קנסות היציאה בשוק התקשורת - מטלפון נייד דרך אינטרנט ועד טלוויזיה. זאת, לאחר שקנסות היציאה בשוק הסלולר כבר בוטלו לפני חודשים.

החוק נכנס כבר לתוקף עבור מנויים חדשים באוגוסט, אולם ממחר הוא ייכנס לתוקף גם עבור לקוחות קיימים. קנסות היציאה יוגבלו, ולקוחות קיימים יוכלו לעבור מחברה לחברה תוך תשלום קטן יחסית עבור הפסקת ההתקשרות בתקופת התחייבות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע בגין שירותי החברה, כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות עם החברה.

החוק יחול על מנוי שממוצע החשבונות החודשיים שלו נמוך מ-5,000 שקל. לקוח שממוצע החשבונות החודשיים שלו גבוה מ-5,000 שקל (או אם ההסכם הוא גם לקבלת שירות למעל 100 קווי סלולר) - יהיה חייב בתשלום לחברה על-פי הסכם ההתקשרות שלו.

קנסות היציאה הדרקוניים שהטילו חברות התקשורת - ובהן בזק, הוט yes וספקיות האינטרנט - על הלקוחות, מנעו מלקחות רבים לעזוב את החברות לפני תום תקופת ההתחייבות, ובכך נפגע כושר המיקוח של הלקוחות והתחרותיות במשק. ביטול קנסות היציאה צפוי לשפר את המצב הקיים.

"תם העידן שבו לקוח שמבקש לעבור מחברה לחברה נדרש לשלם קנסות בלתי סבירים", אמר שר התקשורת משה כחלון. "מהיום הלקוח יזכה ליהנות מפירותיה של תחרות אמיתית".