סוסייטה ז'נרל: "לא ניתן למנוע מיתון באירופה בשנת 2012"

הבנק הצרפתי טוען בדו"ח שפרסם, שהמדיניות של מקבלי ההחלטות באירופה לא אפקטיבית ■ גם במורגן סטנלי חושבים באופן דומה והורידו את דירוג המניות באירופה ל"תשואת חסר"

אם לא מספיקות הבעיות באירופה באים שני בנקים גדולים ומוסיפים עוד שמן למדורה. הראשון הוא הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל שצופה מיתון עבור היבשת האירופית בשנת 2012, בעוד שבנק ההשקעות מורגן סטנלי מוריד את דירוג המניות האירופאיות ל"תשואת חסר".

בסוסייטה ז'נרל מעריכים שהלחצים הפיננסים באירופה, שעלו בעקבות הכישלון להציג פתרון למשבר החוב ביבשת, יגרמו לעליה בריבית על החובות וישחקו את אמון המשקיעים. בבנק הזהירו שעסקים ברחבי היבשת הפסיקו לקלוט עובדים חדשים והקפיאו תוכניות להשקעות, מה שמצביע שהמשבר עבר מהתחום הפיננסי לעולם האמיתי.

"ההשלכות של משבר החוב באירופה התבררו כגדולים מדי מכפי שחשבנו בעבר",אמרה מיקאילה מרקוסין, אסטרטגית בבנק הצרפתי. "כרגע, המיתון באירופה בלתי נמנע. מרקוסין הוסיפה שהלחצים ישתחררו במעט במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה, אם הכל ילך כשורה. גוש האירו לא יחווה צמיחה או התכווצות, בעוד שכלכלת ארצות הברית צמח ב-1.4% והכלכלה הסינית תרשום צמיחה של 1.8%.

גם בבנק ההשקעות מורגן סטנלי לא צופים עתיד מזהיר לכלכלה האירופית בעתיד הקרוב, ולכן הודיעו היום שהם מורידים את דירוג המניות האירופאית ל"תשואת חסר", ואומרים שהראלי שהיה באוקטובר לא יחזור על עצמו בעתיד הקרוב.

בהודעה שפרסם הבנק נמנו כמה סיבות להורדת ההמלצה כשבראש ובראשונה המדיניות הלא-יעילה שנוקטים מנהיגי אירופה בהתמודדות עם משבר החוב והצמיחה המדשדשת ביבשת.

"אנחנו חושבים שהמשקיעים צריכים לחפש שאריות של רווחים במניות שיש ברשותם על מנת לבנות תיק השקעות יותר סולידי", נכתב בהודעה של הבנק."על המשקיעים כרגע לדאוג לשמר את הרווחים שלהם במקום לחפש רווחים חדשים".