רשת מגה נגד תנובה: משיקה גבינות תחת המותג הפרטי

מבטיחה מחירים זולים בעשרות אחוזים ממחירי הגבינות בשוק ■ מנכ"ל מגה, זאב וורמברנד, סבור כי היבוא יביא בסופו של דבר להורדת מחירים מצד יצרניות החלב הישראליות

רשת מגה של קבוצת אלון נכנסת עם המותג הפרטי לתחום הגבינות הקשות - ותתחרה בגבינות של תנובה, מחלבות גד ומשק צוריאל של טרה. היום (ב') הודיעה החברה כי תחל השבוע לשווק גבינות צהובות וגבינה מלוחה פטה במותג פרטי במעדנייה, ובתוך כ-3 חודשים היא תחל גם בשיווק גבינות במדף.

החלטתה של רשת מגה להתחיל ביבוא גבינות דרך חברת ויליפוד התקבלה לאור הוזלת המכס על יבוא גבינות קשות. "מי שרוצה להוזיל את המחירים בשוק, צריך לאפשר לנו לייבא יותר, ואז נוכל להוזיל משמעותית את המחיר. כל מי שמייצר גבינות קשות וצהובות לא יישאר אדיש למחירים של המוצרים המיובאים", אומר מנכ"ל מגה, זאב וורמברנד, הסבור כי היבוא יביא בסופו של דבר להורדת מחירים מצד יצרניות החלב הישראליות.

מגה תשווק גבינה צהובה גאודה בכשליש ממחירה בשוק, 37.9 שקל לק"ג לעומת 90-100 שקל לק"ג. גבינה צהובה 28%, המקבילה לטל העמק של תנובה, תשווק במחיר של 45.9 שקל לק"ג, לעומת 54.9 שקל לק"ג לטל העמק. גבינה מלוחה פטה בקר 17% תשווק במחיר של 54.9 שקל לק"ג, לעומת 60 שקל לק"ג לגבינה צהובה צוריאל של טרה. נציין כי תנובה מוכרת גבינת פטה כבשים לקמעונאי ב-76.3 שקל לק"ג (כולל מע"מ).

"גבינת גאודה היא הגבינה המובילה באירופה. הגאודה נמכרת בארץ ביותר מ-100 שקל לק"ג. אנחנו מביאים את הגבינה המובילה באירופה ונמכור אותה במחיר הנמוך ב-10% מגבינת העמק, למרות שזה לא ניתן להשוואה. אני מעריך שבעוד 3 חודשים נמכור את אותן גבינות פרוסות וארוזות במקררים, ואז המחיר במדף יהיה זול יותר ב-30% מגבינות העמק של תנובה", אומר וורמברנד.

- אבל הנתח של גבינת גאודה זניח יחסית בשוק הגבינות הצהובות.

"נכון, בגלל המחיר. אין לי ספק שהיא תיקח למעלה מ-15% מסך מכר הגבינות הצהובות בארץ".