מנכ"ל מנופים הנכנס יזכה לשכר של 230 אלף ש' בחודש

יואל ביסמוט יחליף את דני וקנין ■ דוד גרנות יקבל 30 אלף שקל בחודש עבור תפקידו כיו"ר ועדת השקעות בהראל

יום לאחר שחברת החיפושים "שמן נפט וגז" דיווחה על הענקת שכר חודשי של 100 אלף שקל ואופציות בשווי של יותר מ-15 מיליון שקל לרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי (שעומד להתמנות ליו"ר החברה), מדווחת חברת מנופים - בעלת מניות מרכזית בשמן - על תנאי העסקתו של המנכ"ל הנכנס שלה, יואל ביסמוט. מהדיווח עולה כי עלות שכרו של ביסמוט תעמוד על לא פחות מ-230 אלף שקל בחודש.

ביסמוט (51) יחליף את דני וקנין, שכיהן כמנכ"ל מנופים בארבע השנים האחרונות. שכר הבסיס השנתי שלו יעמוד על 2.43 מיליון שקל ועל כך יתווסף בונוס שנתי בהיקף של 332 אלף שקל, ובסך הכל 2.76 מיליון שקל (עלות שכרו של וקנין אשתקד במנופים עמדה על 4.23 מיליון שקל).

ביסמוט שימש בשורה של תפקידים ניהוליים בכירים בינלאומיים בתאגידים בנקאיים ופיננסיים בארה"ב ואירופה. בתפקידו האחרון שימש כמנהל חטיבת הסיכונים של בנק ברקליס ברוסיה וכחבר בהנהלת הבנק.

מנופים, הנמצאת בשליטת מרקוס וובר ואברהם נניקשווילי (שלאחרונה רכשו את מניות ג'קי בן זקן בחברה), הייתה בעבר ממוקדת בתחום הנדל"ן בישראל וארה"ב, אך בשנה האחרונה שינתה החברה אסטרטגיה לכיוון "האופנתי" של חיפושי נפט וגז, באמצעות החזקותיה (25%) ברישיון הימי שמן, מול חופי אשדוד. החברה נסחרת בשווי של 670 מיליון שקל, לאחר שאיבדה כ-36% משוויה מאז תחילת השנה.

30 אלף שקל בחודש לדוד גרנות בהראל

ועוד בענייני תגמול: קבוצת הראל השקעות שבשליטת משפחת המבורגר, זימנה אסיפת בעלי מניות לחודש הבא לצורך אישור תנאי העסקתם של בעלי השליטה בחברה (ראו "השורה התחתונה"). בנוסף, יתבקשו בעלי המניות בחברה לאשר תשלום של 30 אלף שקל בחודש לדוד גרנות עבור כהונתו כיו"ר ועדת השקעות הנוסטרו וכיו"ר ועדת אשראי של הגופים המוסדיים בקבוצה.

גרנות (65), לשעבר מנכ"ל הבנק הבינלאומי, משמש במקביל לתפקידו בהראל כיו"ר דירקטוריון חברת סקורפיו נדל"ן של בני שטיינמץ (שנדרשה לאחרונה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח). הוא החל את תפקידו בקבוצת הראל בשנת 2009, ונחשב לבעל מומחיות חשבונאית ופיננסית.

בהודעת החברה לבורסה לגבי שכרו של גרנות, נכתב בין היתר כי "מדובר בתפקידים המחייבים השקעת שעות עבודה מרובות והשתתפות בישיבות תכופות. בהתחשב בכישוריו ובניסיונו, ובחשיבותו לפעילות הגופים המוסדיים בקבוצה, וכן בניסיונו הייחודי ורב השנים בתחום האשראי וההשקעות, שהינו קריטי ומהותי עבור פעילות הגופים בקבוצה - התגמול סביר והולם, הוגן ותואם את התרומה של גרנות לפעילותה של הקבוצה".