דיכטר נגד לבני: "אני המום, לא מזהה את מפלגת קדימה"

ח"כ אבי דיכטר, שצפוי להתמודד על ראשות קדימה, תוקף את יו"ר המפלגה עקב דוח המבקר שפורסם בשבוע שעבר על ההתנהלות הכספית של קדימה ■ "לבני לא ממלאת את תפקידה כיו"ר"

"כל בר דעת היה מבין שמדובר בדוח החמור ביותר שפורסם על קדימה" - כך אומר היום ח"כ אבי דיכטר, שצפוי להתמודד על ראשות קדימה, בעקבות דוח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר על ההתנהלות הכספית של המפלגה.

לאחר שבישיבת סיעת קדימה שהתקיימה היום לראשונה לא עלה הנושא לדיון, החליט דיכטר לצאת במתקפה על התנהלותה של יו"ר המפלגה, ציפי לבני. "חלפו כמה ימים והגיעה ישיבת הסיעה הראשונה אחרי הדוח. ציפיתי לשמוע משהו. אבל איך אומרים, ציפיות יש רק לכריות. שעה שלמה כאילו הדוח הוא על מפלגה אחרת. מה שהפתיע אותי שמי שהיה צריך לעלות את נושא דוח מבקר המדינה הייתי אני. העיסוק היום בישיבת הסיעה היה צריך להיות רק על כך. לצערי כל השאלות לא נענו. חלק כן נענה. לבני אמרה כי היא לא זו שנותנת הנחיות לבונוס וקייטרינג. לנו הח"כים אין מושג לאן הולך הכסף. נקנסנו על אי סדרים ואף אחד לא יודע לתת תשובות".

באשר לדוח עצמו אמר דיכטר כי "זה לא סוד שדוח מבקר המדינה על קדימה הוא דוח קשה ומקומם. יש סעיפים שאתה המום כשאתה קורא אותם - אני לא מזהה את המפלגה", אמר דיכטר במסיבת עיתונאים שכינס בלשכתו שבכנסת. "יש בדוח סעיפים מביכים. מופיעות בדוח סוגיות של בונוס למשרד רואי חשבון על דוח מבקר מדינה חיובי, על ניהול לא תקין של ניירת. כשהמבקר קובע שהמפלגה נוהלה בצורה לא תקינה, מישהו צריך לתת דין וחשבון על זה", אומר דיכטר.

"למפלגה יש יו"ר מפלגה שמתחתיו יש מנכ"ל וחשב...אני כבר חודשים מתריע על העדר שקיפות בניהול תקציב קדימה. ההתנהלות של לבני בכל הנוגע לתקציב לא ממלאת את תפקידה כיו"ר".

דיכטר סיפר כי לפני שנתיים היה זה הוא שעדכן את לבני על גירעון קדימה העומד על 40 מיליון שקל. לדבריו, לבני היתה מופתעת ואמרה כי לא ידעה על כך. "בסופו של דבר יש גירעון של ארבעים מיליון שקל שיו"ר קדימה לא יודעת ממנו. הייתי המום שהיא לא יודעת מזה. יו"ר תנועה שלא יודעת דבר כזה זה אומר דרשני. אני לא יודע אם היא הסתירה את זה בכוונה או לא אבל בסופו של דבר יש גירעון שלבני לא מודעת לו".

דיכטר התייחס למנגנון קדימה ואמר כי הפסיק לשרת את המפלגה. "המנגנון של קדימה הוא כבר שנים הופך למנגנון של ציפי. המנגנון לא משרת את קדימה אלא את לבני. יש פה פספוס עצום. אני מחבר את כל הדברים ביחד ולצערי אין שום דיון או דיאולוג בקדימה. מאחורי זה יש תפיסת עולם. קדימה לא הביעה עמדה ברורה בשורה ארוכה מאוד של נושאים, וצריכה להיות הנהגה. הדוגמא האחרונה הייתה בעסקת שליט. לא היה שום דיון בסיעה וזה מקרין רע מאוד על המפלגה. מצאנו את עצמנו כל אחד אומר את דעתו. לבני הביעה דעה בעייתית מאוד". לדבריו, "קדימה צריכה הנהגה שיודעת לקבוע מהו הקו של המפלגה בסוגיות שונות".

באשר לאפשרות שיתמודד מול לבני בפריירמיז אמר דיכטר כי "לא הסתרתי את רצוני להיות יו"ר קדימה. ניסיתי לשכנע את לבני שיהיו פריימריז. היא נתלתה בתקנון. לשנות את התקנון לא היה ניתן. אני מעריך שהפריימריז בקדימה יוקדמו מאוד. אי אפשר להמשיך התנהלות בלי שיהיו פריימריז ואז מי שיבחר קדימה תלך איתו לבחירות".