בתמיכת נתניהו: חוק האוסר על עמותות לקבל מימון מחו"ל

החוק, שזוכה לתמיכת ראש הממשלה, ימנע מארגונים לקבל מימון מממשלות מחו"ל, שעליהן מתבסס כיום רוב התקציב שלהן ■ כמחצית מתקציב "שלום עכשיו" נתמך במימון כזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בהצעת חוק חדשה שתאסור על עמותות ישראליות לקבל מימון מממשלות זרות, תופעה שמזוהה בעיקר עם עמותות השמאל.

בהצעת החוק, שיזם חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד, נכתב כי "מדובר בניסיון בוטה של ממשלות זרות לעצב את המדיניות הישראלית שלא בצינורות הדיפלומטיים המקובלים".

מבחינה של תקציבי ארגוני השמאל, נראה שלא מדובר במהלך זניח, כיוון שרובן נסמכות באופן מרכזי על תרומות ממשלות אירלנד, בריטניה וגם האיחוד האירופי. עבור תנועת "שלום עכשיו" מדובר במכה קשה, כיוון שמחצית מתקציבה נסמך על תרומות כאלה. אם ההצעה תעבור, עמותות יוכלו לקבל סיוע של עד 20 אלף דולר, שמהווה חלק קטן מאוד מהתקציב שלהן היום.

המהלך הזה מתגבש כבר חודשים בכנסת, ועד כה לא זכתה לתמיכה ממשלתית, אך לאחר סדרת פגישות שנערכו לאחרונה בין אקוניס לראש הממשלה בנימין נתניהו, הצעת החוק זוכה לתמיכתו של נתניהו וגם של יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, שחתום גם הוא על ההצעה. לקראת הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, שיתקיים ביום ראשון הקרוב, נראה שיהיה להצעת החוק רוב משמעותי.