יוון מכה בבנקים בצרפת: 31% צניחה ברווחי סוסייטה ז'נרל

תוצאות הבנקים בצרפת משקפות פגיעות קשות על רקע החזקותיהם באג"ח יווניות ■ רווחי הבנק השני בגודלו בצרפת צנחו ל-622 מיליון אירו ■ ביצעה מחיקות של 333 מיליון אירו על חשיפתה

תוצאותיהם הפיננסיות של הבנקים הגדולים בצרפת לרבעון השלישי ממשיכות לשקף את הפגיעות הקשות שאלה סופגים מחשיפתם לאג"ח הממשלתיות של יוון, על רקע הירידה הריאלית בערכן בחודשים החודשים האחרונים.

הבנק סוסייטה ז'נרל , השני בגודלו בצרפת, דיווח הבוקר (ג') על צניחה של 31% ברווח הנקי על רקע "מחיקות" שביצע על החזקותיו באג"ח היווניות, בגינה לא ישלם דיבידנד למשקיעים.

הרווח הנקי של הבנק הסתכם בכ-622 מיליון אירו (855 מיליון דולר), לעומת 896 מיליון אירו בשנה שעברה. בכך, פספס הבנק את תחזיות האנליסטים, שציפו לרווח נקי של 764 מיליון אירו. באשר להחזקותיו באג"ח יווניות, ביצע הבנק הצרפתי מחיקות של 333 מיליון אירו (לפני מס) על ההחזקות.

תוצאותיו של סוסייטה זנ'רל עוקבות אחר הודעתו של הבנק המתחרה, BNP פריבה, אשר מסר בשבוע שעבר כי ביצע "מחיקות" של יותר מ-2 מיליארד אירו (2.8 מיליארד דולר) בגין החזקותיו באג"ח היווניות.

הרווח התפעולי של סוסייטה ירד ב-3.7% ל-1.3 מיליארד אירו, כאשר הבנק הקטין את חשיפתו ל"נכסים רעילים" בכ-10 מיליארד אירו בתקופה שבין ה-1 ביולי ועד ה-1 בנובמבר 2011. מנגד, לבנק עדיין החזקות בהיקף של 3.4 מיליארד אירו (4.67 מיליארד דולר) בחשיפה למדינות ה-PIIGS (יוון, איטליה, אירלנד, פורטוגל, וספרד).