המבקר: לא נשללה האפשרות לעבירות פליליות בפרשת ביביטורס

‎בחומרים שהעביר המבקר ליועמ"ש בפרשת ביביטורס לא נקבע כי יש חשש לפלילים, אך לינדנשטרוס מדגיש: החשדות לפלילים לא הוסרו

לא נשללה האפשרות שבחומרים שמצא מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בפרשת "ביביטורס" יש חשש לביצוע עבירות פליליות - כך מבהיר משרד מבקר המדינה, בעקבות הנחת חומרים מסוימים שנאספו במהלך בדיקת המבקר על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

עם זאת, לא נקבע כי בחומרים שהועברו עד עתה ליועץ המשפטי יש חשש לפלילים, והם לא הועברו ליועץ בהתאם להוראת החוק המחייבת את המבקר להעביר ממצאים פליליים לעיון היועץ.

"הבדיקה נמשכת"

בדיקת המבקר בפרשת נסיעותיו לחו"ל של ראש הממשלה בנימין נתניהו החלה בעקבות תחקיר של העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 10, והיא מצויה עדיין בעיצומה. אתמול (ב') הודיע המבקר כי "הבדיקה טרם הגיעה עדיין לסיומה, ואין מסקנות סופיות לגביה. ליועץ המשפטי לממשלה נמסרו לאחרונה לעיונו חומרים מסוימים שנאספו במהלך הבדיקה. מעבר לכך לא ניתן בשלב זה למסור עוד פרטים כדי לא לפגוע במהלך הבדיקה הנמשכת".

בעקבות זאת הודיע דובר משרד המשפטים, עו"ד משה כהן, כי "פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה בעקבות תחקיר ערוץ 10, שכלל טענות על מימון כפול לכאורה בנסיעותיו של ראש הממשלה, נבדקות במשרדנו. בדיקה זו עדיין נמשכת, וטרם נתקבלו הכרעות בעניין. במהלך הבדיקות שעורך מבקר המדינה בנוגע לנסיעות לחו"ל של שרים וסגני שרים, התעורר ענין מסוים, שמטבע הדברים לא נוכל לפרטו, שאותו העביר המבקר לאחרונה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה. החומרים שהועברו בענין זה נבדקים כמקובל".

במשרד מבקר המדינה מסבירים כי העובדה שהחומרים שהועברו לוינשטיין, לא נקבע לגביהם כי יש בהם חשש לפלילים, אין פירושו של דבר שהחשדות הפליליים הוסרו. בעבר אירעו מקרים שהמבקר קיבל לידיו מידע מסוים, והתברר כי הוא איננו מצוי בתחום הטיפול הטבעי של המבקר אלא מדובר בעניין המסור לטיפול היועץ המשפטי והמשטרה, ואז מועבר החומר אליהם. חומרים מועברים ממשרד המבקר ליועץ המשפטי לממשלה במספר מסלולים כעניין שבשיגרה, ולא בהכרח בהתאם לסעיף 14(ג) לחוק המבקר, שעניינו חשש לפלילים.

ממשרד המבקר נמסר בתגובה כי: "בדיקת מבקר המדינה לגבי נסיעות לחו"ל של ראש הממשלה, שרים וסגני שרים טרם הגיעה לסיומה, ואין מסקנות סופיות לגביה, כולל בשאלה אם יש חשש לפלילים".