ב-IBI חותכים מחיר היעד לסלקום: "הגרוע מכל עוד לפנינו"

אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר ב-IBI: "דוחות סלקום יהיו חלשים ויצביעו פעם נוספת על הסביבה העסקית החדשה שנוצרה בענף" ■ ההכנסות יירדו ב-9% והרווח הנקי ייצנח ב-37%

"כדאי להתחיל להפנים - הגרוע מכל עוד לפנינו". תחת כותרת זו מפרסם היום (ג') אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר ב-IBI, סקירה עדכנית על סלקום לקראת הדוחות לרבעון השלישי שצפויים ביום שלישי הבא.

"הדוחות יהיו חלשים ויצביעו פעם נוספת על הסביבה העסקית החדשה שנוצרה בענף בעקבות הרגולציה וההכנות לכניסת המתחרים החדשים", כותב ליכט. "ענף הסלולר צפוי להציג רבעון חלש עם פגיעה חזקה בהכנסות וברווח. גם הרבעון הרביעי צפוי להיות חלש הרבה יותר, הן בעקבות עונתיות והן בעקבות המתחרים החדשים שייפגעו בשיעורי הרווחיות", להערכתו.

ב-IBI מעריכים ירידה של 26% בהכנסות סלקום משירותים, וצמיחה של 110% בהכנסות מציוד. סך ההכנסות של סלקום צפוי להערכת האנליסטים לרדת ב-9% לרמה של 1.57 מיליארד שקל, והרווח הנקי ירשום ירידה של כ-37% בהשוואה לרבעון המקביל ל-208 מיליון שקל - הרווח הנקי הנמוך ביותר שנרשם ב-10 הרבעונים האחרונים. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על 359 מיליון שקל. "תמהיל ההכנסות יפגע ברווחיות הגולמית וההכנות לקראת התחרות הנכנסת תוביל לגידול גם בהוצאות התפעול", לדבריהם.

האנליסטים בבית ההשקעות חותכים את מחיר היעד למניית סלקום ב-23% ל-74 שקל למניה, וחוזרים על המלצת "הפחת". "הפעילות העסקית של סלקום תיפגע, וגם מבט קדימה לא נראה אופטימי במיוחד", כותב ליכט.

ב-IBI מעריכים כי איחוד תוצאות נטוויז'ן בדוחות של סלקום יתרום כ-100 מיליון שקל להכנסות החברה וכ-22 מיליון שקל ל-EBITDA. לגבי העזיבה של המנכ"ל עמוס שפירא, בבית ההשקעות סבורים כי מדובר בדרמה של ממש. "שפירא היה האיש שהוביל את סלקום להיות חברת הסלולר המובילה בישראל, הוא שאחראי על אסטרטגיית השיווק האגרסיבית, הוא שהתמקד בשיעורי הרווחיות והוא שהצליח לצמצם בצורה משמעותית את פערי המותג בין סלקום לפרטנר".

"בצורה מפתיעה, למרות חיצי הביקורת הרבים שהופנו לתעשייה, עמוס שפירא הצליח להישאר יחסית דמות נקייה, ולכן חשיבותו בייצוג החברה הן כלפי הלקוחות והן במשרדי הרגולטור היא עצומה. ניר שטרן שיחליפו נחשב למנכ"ל מוערך מאד אך הוא נכנס לתפקיד בתקופה המאתגרת ביותר שעוברת על שוק הסלולר מאז הקמתו - תפקידו העיקרי יהיה להפוך את סלקום מחברת סלולר לקבוצת תקשורת", כותבים ב-IBI.