מעשה במכשיר סלולרי שנשכח

שדרגתם לסמארטפון וזנחתם את הסלולרי הישן? מישהו בכוויית עלול לנצל את זה

רבים מכירים את הסיטואציה: שדרגתם את הטלפון הסלולרי, החלפתם סים, והמכשיר הישן כבר לא רלבנטי. כלומר, הוא רלבנטי כשמגיע איזה בן משפחה מחו"ל, או נשמר לילד שעדיין צעיר מכדי להשתמש בטלפון נייד. לעתים, מרוב שהמכשיר לא בשימוש, גם לא ממש זוכרים איפה הוא.

זה מה שקרה ללקוחה של אורנג': שני מכשירים סלולריים נותרו ללא שימוש, לאחר שדרוג. אחד מהם היה בשימוש כשהגיעה לארץ קרובת המשפחה המתגוררת בחו"ל; השני נשכח מזיכרון.

כיוון ששני המכשירים היו בתוכנית "שילמת-דיברת", הלקוחה גם לא הוטרדה בשאלה מה קורה איתם. עד סוכות האחרון, אז קיבלה בעלת המכשיר חשבונית של כ-1,400 שקל על שיחות שנעשו במכשיר ברשת הסלולרית הפלסטינית וברשת הסלולרית הכווייתית.

הלקוחה יצרה קשר עם אורנג' והסבירה כי המכשיר אינו בשימוש זה שנים, אז אורנג' הסכימה לוותר על 300 שקל מהחוב. היתרה - על חשבון הלקוחה.

מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "הלקוחה בקשר רציף עם החברה ומקבלת חשבוניות הכוללות את המספר שבנדון. כמו כן, הלקוחה ביקשה להשאיר את הקווים פעילים. חשוב להדגיש כי כל עוד לא מתקבלת בחברתנו הודעה בדבר אובדן או גניבה, אין באפשרותנו לדעת כי הוא אינו ברשות הלקוח. רק עם קבלת הודעה בדבר הגניבה, פרטנר חוסמת את כרטיס הסים לשימוש, ובכך מונעת מהלקוח חיובים מיותרים. למרות זאת ולפנים משורת הדין, ניתן ללקוחה כמחווה זיכוי משמעותי בגין החיובים".

אפשר להבין את התגובה הזו. הרי האפשרות שישראלית יהודייה מהמרכז שוחחה עם אנשים ברמאללה ובכוויית היא סבירה לגמרי.