מי הכשיר את אלון גל לייעץ למאזינה ברדיו לעשות הפלה?

המאזינה: "מה יקרה אם אתחרט?" ■ גל בתגובה: "את לא תתחרטי אם תבחרי לא להתחרט"

המאמן האישי אלון גל כבר מזמן זוכה למעמד לא ברור של גורו מקומי. תוכנית הרדיו שהוא מגיש ב"רדיו ללא הפסקה" היא רק פלטפורמה נוספת להשפיע מתובנותיו המופלאות על עמך ישראל. אלא שבמקרים מסוימים הוא מרשה לעצמו לחרוג מעט יותר מדי בשם הרייטינג.

השבוע, למשל, עלתה לשידור מאזינה עם התלבטות הרת-גורל: האם לבצע הפלה בהריון לא מתוכנן, על רקע חשש מקושי כלכלי. הטיימינג, הסבירה הפונה, לא מתאים, שכן כהורים לשניים מבקשים היא ובעלה להיערך לקראת רכישת דירה. מצד שני, היא מציינת, כמי שמתקרבת לגיל 40, זו אולי הרכבת האחרונה.

בתוכנית רדיו מתוקנת היא הייתה נעצרת כבר בשלב ההפקה, אבל משום מה משפטים כמו "אנחנו מצטערים, אבל אנחנו רק תוכנית ייעוץ ברדיו, והנושא שלך הרה-גורל וגדול מדי לפורמט הזה" - כנראה כבר לא נמצאים בלקסיקון האתי, אם בכלל יש כזה.

אז המאזינה עלתה לשידור. גל, כדרכו של יועץ, מנסה לבצע שיקוף מהיר ומפנה את השאלה חזרה אליה: "הנשמה שלך, מה אומרת? להשאיר את הילד או לוותר?". המאזינה משיבה, לא בלי היסוס: "לוותר". גל אוחז במציאה ומסתער במלוא המרץ. על אף סדרת סימני מצוקה והתלבטויות שהיא משדרת מרגע זה ואילך לחלל האוויר, הוא כבר יודע מה צריך לעשות. "שומעים את זה על הקול שלך מהמילה הראשונה", הוא קובע נחרצות, "הכול ברור".

"בעלי סגור על הפלה יותר ממני. אולי זה משפיע עליי", מנסה המתלבטת לסגת. "אל תתחילי לברוח", משיב גל, "הלכת על משהו? תעמדי מאחורי ההחלטה שלך". המאזינה מקשה: "מה יקרה אם אתחרט?".

גל שולף קלישאת קואוצ'ינג: "את לא תתחרטי אם תבחרי לא להתחרט". המאזינה לא משתכנעת, אז גל עובר לשלב הוויזואלי: "נניח שהחלטת להשאיר את הילד, הוא נולד, נפלת למצב כלכלי נוראי, היחסים התערערו, המשפחה התפרקה, נכנסתם לתביעות נוראיות, וילדייך קופאים איתך ברחוב. עכשיו את עושה ברצון את ההפלה?".

מה עלה בגורל המתלבטת, אין לדעת. ייתכן שדבקה בה הנחישות של גל, והיא צלחה את פתח בית-החולים שממנו התקשרה, כפי שהעידה, וייתכן כי ההתלבטות שעצרה אותה בפתח היא זו שגברה בסוף.

בארגון "אפרת" נזעקו בעקבות השידור בניסיון לאתר את הפונה, כמו גם גורמים נוספים לייעוץ משפחתי וכלכלי שביקשו להציע את שירותיהם חינם ולהציע הסתכלות נחרצת פחות על הסוגייה.

ב"רדיו ללא הפסקה" 103FM סירבו להסגיר את פרטיה של המאזינה, ותגובה רשמית מהתחנה או מאלון גל לא התקבלה עד לפרסום הידיעה. נראה כי איש בתחנה לא הזדעזע מהחופש שנוטל לעצמו השדרן הפופולרי בהמחשת "חיים ומוות ביד הלשון". העיקר שיביא מאזינים.

* מגזין G יחולק מחר (ה') למנויי "גלובס"