עו"ד ששי גז: "משה קצב שם את ראשו על הגיליוטינה"

לדברי גז, "קצב בחר קו הגנה מגוחך" ■ עו"ד רם כספי: "שוויון בפני החוק הוא ערך עליון" ■ עו"ד נוית נגב: "העליון הוכיח כי הדבר המרכזי במשפט פלילי הוא האמינות"

בכירי עורכי הדין הגיבו היום (ה') לדחיית ערעורו של משה קצב על-ידי בית המשפט העליון.

עו"ד ששי גז: "קצב שם את ראשו על הגיליוטינה"

לדברי עו"ד ששי גז, "קצב ראה את עצמו לאורך כל הדרך כנשיא המדינה, ולא כנאשם. זו השגיאה הבסיסית שממנה נולדו כל שגיאותיו. הראשונה הייתה התלונה ליועץ המשפטי. כשאתה מגיש תלונה ליועמ"ש, עליך לצפות שתיפתח חקירה שאין לך שליטה על מה שיעלה במסגרתה. אחרי זה בא הנאום התקשורתי שבו הוא התפרץ על כולם. השגיאה השלישית היא שהוא לא לקח את הסדר הטיעון.

"השגיאה הרביעית היא בחירת קו ההגנה שלו, שלפיו 'לא היו דברים מעולם'. לומר מול 10 מתלוננות 'באף אחת לא נגעתי', זה אבסורד; אם היה אומר 'הדברים היו בהסכמה' - סיכוייו היו טובים, אפילו נהדרים.

"אני לא שקט. יש לי תחושה שהדברים נעשו בהסכמה; אבל אי-אפשר להאשים איש חוץ מהנשיא עצמו, שבחר קו הגנה מגוחך. הוא שם את הראש בגיליוטינה ועזר לתביעה להוריד את ראשו".

עו"ד רם כספי: "שוויון בפני החוק הוא ערך עליון"

לדברי עו"ד רם כספי, "הכרעת הדין מדברת בעד עצמה. משה קצב לא נשפט על מעשיו במעמדו כנשיא, אלא על מעשיו האישיים, ובית המשפט אמר את דברו. מבחינתו של קצב, מדובר באירוע טרגי, ושוב הוכח כי השוויון לפני החוק הוא ערך עליון בישראל, וטוב שכך. פסק הדין הוא תעודת כבוד למדינה. המסר שעולה הוא שאין כתם כלשהו על מדינת ישראל".

עו"ד נוית נגב: "אמינות - הדבר המרכזי במשפט פלילי"

לדברי עו"ד נוית נגב, "פסק הדין של בית המשפט העליון מוכיח כי הדבר המרכזי במשפט פלילי הוא האמינות. קו שהוא לא אמין, גירסה שאינה אמינה על פניה, לא תתקבל בבית המשפט. בנוסף, כך נלמד מההחלטה, אין דבר כזה קו שונה ללקוח ולעורכי הדין, ואין מקום לטענות חלופיות במשפט פלילי".

פרופ' אריאל בנדור: "פסק הדין אומר על המדינה משהו מצוין"

לדברי פרופ' אריאל בנדור, "כמדינה, פסק הדין אומר עלינו משהו מצוין - שגם נשיא המדינה כפוף לחוק, ואם יש תלונות רציניות על הנשיא - מבררים אותן ומעמידים אותו לדין, שזה נכון לגופו של עניין, וכן גם מרשיעים אותו וגוזרים עליו מאסר. בשעה שעל משה קצב המצב הזה לא אומר דברים טובים - עלינו כמדינה זה אומר דברים מצוינים".