לאחר חשיפת "גלובס": ועדת הכלכלה תדון בפיטורים בפרטנר

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שאמה כרמל-הכהן, מעוניין לבחון האם פרטנר עומדת מאחורי הטענה שעלתה היום, לפיה החברה מאשימה את משרד התקשורת כגורם לפיטורים

ח"כ כרמל שאמה-הכהן הודיע הערב (ה') כי ועדת הכלכלה בראשותו תכנס דיון מיוחד בימים הקרובים כדי לדון בפיטורים בחברת פרטנר שנחשפו היום (ה') ב"גלובס".

בין היתר, שאמה-הכהן מעוניין לבחון האם פרטנר עומדת מאחורי הטענה שעלתה היום, לפיה החברה מאשימה את משרד התקשורת כגורם לפיטורים - בעקבות הרפורמה שביצע שר התקשורת משה כחלון בשוק התקשורת הישראלי בשנה האחרונה, ובפרט הורדת תעריפי הקישוריות ומהלכים רגולטוריים אחרים - "או, שמא מדובר במניפולציה שנועדה ללחוץ על ועדת הכלכלה להרפות מהפיקוח ההדוק ותהליכי החקיקה המואצים המונחים על שולחנה לאישור בימים אלה", לשון ההודעה.

כן הודיע שאמה-הכהן כי "כבר במהלך היום התקבלו בלשכתו תלונות מעובדי פרטנר כי אין מדובר בפיטורים, אלא בשחלוף עובדי ותיקים שהתקדמו ברמת השכר, בעובדים חדשים וזולים יותר". שאמה-הכהן רואה בחומרה אישום כזה מצד פרטנר, אם אכן היה.

יצוין כי בתגובתה ל"גלובס" היום, חברת פרטנר לא טענה כי מהלכי משרד התקשורת או הממשלה היו אלה שהביאו לפיטורים, אלא שהם במסגרת מהלכי התייעלות של החברה.

כזכור, הבוקר נחשף ב"גלובס" כי פרטנר צפויה לבצע החל משבוע הבא גל פיטורים גדול של מעל 500 עובדים - כחלק ממהלך התייעלות שבא כתוצאה מההרעה בתוצאות הכספיות של החברה. הפיטורים שקולים לכ-6.25% ממצבת העובדים של פרטנר לפחות, ומרבית המפוטרים יהיו ממערך שירות הלקוחות של החברה.