נושמים לרווחה: S&P מבהירה כי לא הורד דירוגה של צרפת

סוכנות הדירוג הוציאה הבהרה כי דירוגה של צרפת לא הופחת מ-AAA זאת לאחר דיווח שגוי על הורדת הדירוג של צרפת ■ התשואה על האג"ח של צרפת עלתה אתמול לרמת שיא

לאחר שהרעידה את השווקים, סוכנות הדירוג העולמית S&P פרסמה הודעה ובה הותירה את דירוג צרפת ללא שינוי ולא הורידה את דירוגה העומד על AAA, כך הודיעה ותיקנה את הדיווח השגוי לפיו דירוגה של צרפת הופחת. השווקים לא איחרו להגיב להודעה הדרמטית על הורדת דירוג החוב של צרפת והמשקיעים בוול סטריט הגיבו בעליות להודעת סוכנות הדירוג המתוקנת שמרגיעה את החששות מפני החוב של צרפת. יצויין כי עם פרסום ההודעה השגויה התשואה על האג"ח של צרפת עלתה לרמה של 3.48%, הרמה הגבוהה ביותר מאז יולי האחרון.

הורדת דירוג החוב של צרפת עלולה להשפיע על דירוגה של קרן החילוץ של אירופה, הקרן שנוסדה כדי לתמוךך בכלכלות אירופה החלשות הנאבקות עם חובות אדירים. קרן החילוץ מימנה חבילות חילוץ ליוון, אירלנד ופורטוגל.

ללא קשר לטעות הדרמטית של סוכנות הדירוג, התשואה על האג"ח של צרפת עלתה אתמול לרמת שיא מאז ייסודו של האירו ב-1999, זאת על רקע החששות להתפשטות המשבר ברחבי אירופה. חששות שכידוע מקורם באיטליה, שם עלתה התשואה על האג"ח לנקודה שכונתה "נקודת האל-חזור" וחצתה את רמת ה-7%. החששות התגברו ובאו לידי ביטוי גם באג"ח הצרפתיות מאחר ומנהיגי אירופה נכשלים בניסיונם לרסן את משבר החוב ביבשת.

האיחוד האירופי צופה כי הכלכלה הצרפתית תצמח בקצב איטי יותר בשנה הבאה זאת לעומת התחזיות של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. עוד קראו באיחוד האירופי ל"פיקוח צמוד" על הגירעון התקציבי במדינה. חבר בבנק המרכזי של אירופה, קלאס נוט, אמר כי הבנק המרכזי שרכש את אג"ח איטליה וספרד בכמויות גדולות כדי לייצב את התשואה על האג"ח, לא יכול לעשות עוד הרבה כדי לדחוק את משבר החוב מפני התפשטות.