לחץ גם בבריטניה: "על ECB להרחיב את קרן החילוץ באירופה"

כך אמר ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בנאום בלונדון: "הבנק המרכזי באירופה צריך להזרים כספים לקרן החילוץ כך שתוכל להציל גם כלכלות גדולות יותר"

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר היום (ה') כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB)צריך לעשות שימוש במקורותיו כדי לתמוך בקרן החילוץ של אירופה ולהרחיב את הקיבולת שלה כך שתהיה מספקת אף להצלת הכלכלות הגדולות במרחב האירו. "אם מנהיגי גוש האירו רוצים לשמור על המטבע שלהם, הם צריכים יחד בשיתוף פעולה עם מוסדות האירופאיים לפעול עכשיו", אמר קמרון בנאום בלונדון. "ככל שיתעכבו יותר, כך הסכנה עלולה להיות גדולה יותר", אמר.

דברי קמרון נאמרים על רקע התחדדות הסיכון מפני התפשטות משבר החוב באירופה לאחר שהתשואה על האג"ח באיטליה חצתה את ה-7%. איטליה בעלת חוב ענק של 1.9 טריליון אירו, יותר מהחוב של יוון, פורטוגל ואירלנד ביחד. דבריו של קמרון נאמרו במטרה להפעיל לחץ על קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ולדחוק בה למצוא פיתרון למשבר.

קמרון חושש כי התפשטות משבר החוב באירופה עלולה לפגוע בתחזית הצמיחה של בריטניה ותגרור את הכלכלה השברירית מימלא למיתון בפעם השנייה מזה שלוש שנים.

דיוויד קמרון נאבק למען תגובה הולמת של אירופה למשבר כאשרברקע יש לחץ בבריטניה מצד חברי האופוזיציה להפחית את קשריה של בריטניה עם מדינות האיחוד האיופי.