הפיצוץ באיראן: קצין בכיר הקשור לתוכנית הגרעין נהרג

(עדכון) - על פי סוכנות ידיעות איראנית הפיצוץ אירע במחסן נשק ■ בתקשורת המקומית דיווחו שעוצמת הפיצוץ הורגשה ברדיוס של 45 קילומטר ■ 17 איש נהרגו בפיצוץ

שעות ארוכות לאחר הפיצוץ באיראן חושפת סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" פרטים נוספים על האירוע שפיצוציו החרידו גם את טהרן. בין 17 ההרוגים בפיצוץ ניתן למצוא גם קצין בכיר, חסן טהרני-מוקדם, שדרגתו מקבילה לדרגת תת אלוף.

מדובר בחוקר באוניברסיטת אימאם חוסיין בבירת איראן, עליה יש מידע כי היא קשורה לפרויקט הגרעין הצבאי. הוא ענד בראש יחידה במשמרות המהפכה שמטרתה פיתוח כלי נשק וטילים.

פיצוץ אדיר אירע היום במחסן נשק באיראן, סמוך לבירה טהרן. התקשורת המקומית דיווחה על 17 הרוגים ועל 15 פצועים, חלקם במצב אנוש. לפי עדי ראייה, ניתן היה לחוש בעצמת הפיצוץ למרחק של 45 קילומטר. סוכנות הידיעות פארס מסרה הודעה מפי משמרות המהפכה, לפיה הפיצוץ אירע במחסן נשק בבסיס בכפר בידגנח, ממערב לבירה, במהלך העברת תחמושת.

קודם לכן פורסם כי מספר ההרוגים עומד על 27, אך לאחר מכן דובר איראני מסר לסוכנות הידיעות האיראנית כי "המספר נמסר בטעות".

"חברי היקרים למשמרות המהפכה העבירו נשק לאחד המחסנים, כשבעקבות תקלה, אירע פיצוץ", אמר דובר משמרות המהפכה רמזאן שריף לתקשורת המקומית. "חלק מהפצועים במצב אנוש", הוסיף שריף.

עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הפיצוץ ניפץ זגוגיות בשכונות מגורים בפרבר המערבי של הבירה טהרן. חוסיין גארוסי, מחוקק מקומי המתגורר באזור, סיפר כי הפיצוץ התרחש כש"חלק גדול ממחסן נשק התפוצץ".