רוביני: "איטליה, יוון ,ספרד ופורטוגל יעזבו את גוש האירו"

רוביני לא מתרשם מתוכניות הצנע שהמדינות הללו מנסות להעביר וקורא לנקוט צעדים אגרסיביים יותר ■ הוא גם לא מתרשם מקרן החילוץ האירופית ומכנה אותה "בדיחה"

נביא הזעם נוריאל רוביני לא מתרשם מתוכניות הצנע שמדינות באירופה כמו איטליה ויוון מנסות להעביר על מנת לטפל במשבר החוב שנמצאות בו. רוביני טוען שאיטליה נמצאת בסכנה ממשית לחדלות פירעון וליציאה מגוש האירו אם לא יינקטו צעדים אגריסיביים לטיפול במשבר החוב במדינה.

רוביני, שהצליח לחזות את משבר האשראי בארה"ב ב-2008, אמר בראיון לרויטרס, "שהתוכנית של איטליה ליציאה מהמשבר לא תעבוד, ובהמשך הדרך היא תיאלץ להודיע על פרישה מגוש האירו".

איטליה, הנחשבת לכלכה השלישית בגודלה בגוש האירו, ועם חוב של 1.9 טריליון אירו, החליפה את יוון במרכז העיניינים במהלך השבוע האחרון, כשהשיא היה הזינוק בתשואות על אגרות החוב של המדינה לעשר שנים לרמה של 7.6%. הפרלמנט באיטליה צפוי היום לאשר תוכנית צנע בהיקף של 59 מיליארד אירו ובעקבותיה צפוי ראש הממשלה סילביו ברלוסקונוי להודיע על התפטרותו.

"קרן החילוץ האירופית הינה בדיחה"

בהמשך הראיון התייחס רוביני גם לקרן החילוץ האירופית שאושרה לאחרונה בהיקף של 440 מיליארד אירו וכינה אותה "בדיחה". רוביני התייחס גם בזלזול לתוכניות למנף את הקרן לכטריליון אירו, וטען שקרן המטבע הבינלאומית לא תצליח לגייס את הכספים הדרושים על מנת למנף את הקרן לסכום הרצוי.

"אם הבנק המרכזי האירופי, שנחשב כמפלט האחרון, לא יזרים כספים לקרן החילוץ על מנת למנף, אז הכספים המוגבלים של קרן המטבע והכספים של המדינות החזקות באירופה, לא יספיקו עבור חילוץ איטליה מהמשבר. מה שייאלץ אותה לבקש הסדר חדש לתשלום החובות", אמר רוביני בראיון טליוויזיוני לסוכנות רויטרס.