אל אריאן: יש עדיין זמן לבלום את משבר החובות באירופה

מנכ"ל פימקו: "על איטליה לשכנע את השחקנים בשווקים שהיא רצינית בכוונותיה לצמצם את הגרעון ולחזור לצמיחה"

מוחמד אל אריאן, מנכ"ל חברת פימקו המנהלת את קרן האג"ח הגדולה בעולם, אומר בראיון ל-CNN כי יש עדיין זמן לפתור את משבר החובות באירופה.

"החדשות הטובות הן שלא מאוחר מדי לפתור את המשבר. החדשות הרעות הן שעם כניסתה של איטליה למערבולת המשבר נכנס לשלב חדש ומסוכן", אמר אל אריאן.

הפרלמנט האיטלקי אישר אתמול צעדי צנע חדשים בעקבות הלחצים שמופעלים על המדינה מהאיחוד האירופי, וכמה שעות אחריה הודיע ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני על התפטרותו מראשות ממשלת איטליה. התוכנית, בהיקף של 59 מיליארד אירו, אושרה ברוב גדול של 156 תומכים מול 12 מתנגדים, ובאה על מנת להמנע מלחצים מצד השווקים בעולם על איטליה בעקבות הזינוק בתשואות על אגרות החוב של איטליה לעשר שנים לרמה של 7.6% ביום רביעי.

התוכנית נועדה לצמצם את הגירעון הלאומי של איטליה שעומד כרגע על 1.9 טריליון אירו וזאת על ידי מכירת נכסים של המדינה בשווי 21 מיליארד דולר והעלאת גיל הפרשיה מ-65 ל-67 עד שנת 2026. התוכנית גם תחליש את כוחם העצום של האיגודים המקצועיים במדינה, ותציע הטבות מס לחברות שמשקיעות בתשתיות ומוכנות להעסיק עובדים צעירים.

"על איטליה לשכנע את השחקנים בשווקים שהיא רצינית בכוונותיה לצמצם את הגרעון ולחזור לצמיחה", אמר אל אריאן.

בתשובה לשאלה בנוגע להשלכות האפשריות של פרישת יוון מגוש האירו אמר כי "יש סיכון שיציאת יוון תוביל לאפקט דומינו והשלכות על מדינות נוספות כמו פורטוגל ואירלנד".