אנלייט אנרגיה תקים חווה סולארית בנגב בכ-700 מיליון שקל

החברה התקשרה בהסכם מול קבוצת יישובים להקמת חווה סולארית שתספק כ-55 מגה-וואט חשמל ■ התקבולים הצפויים ממכירת החשמל מוערכים בכ-80 מיליון שקל לשנה

חברת אנלייט אנרגיה , הנמצאת בשליטת קבוצת יורוקום, דיווחה הבוקר (א') לבורסה על כוונתה להקים חווה סולארית גדולה בנגב המערבי. החברה התקשרה בהסכם מול קבוצת יישובים להקמת חווה סולארית שתספק כ-55 מגה-וואט חשמל.

בשלב מקדמי זה, עלות הקמת הפרויקט מוערכת ב- 600-700 מיליון שקל, אשר יתפרסו על פני כשנתיים ממועד הסגירה הפיננסית לפרויקט, והתקבולים הצפויים ממכירת החשמל לחברת החשמל מוערכים בכ-80 מיליון שקל לשנה ממועד תחילת ההפעלה המסחרית של המתקן, למשך 20 שנים.

יחד עם זאת, "בשלב מקדמי זה, לא קיימת וודאות בדבר השגת כל האישורים להקמת המיזם תחת מכסות רשות החשמל וכן בנוגע לתעריף החשמל שישולם לחברה, וכן לא ניתן לאמוד את פוטנציאל הרווח בגינו. החברה בוחנת בשלב זה מספר חלופות למימון הפרויקט", מציינים באנלייט.

עוד מציינים באנלייט כי עלות הפיתוח והרישוי של המיזם עד להשגת כל ההיתרים להקמתו מוערכת בכ-3 מיליון שקל, כאשר תקופת הפיתוח והרישוי של המיזם מוערכת בכ-3 שנים.

בכפוף להשגת ההיתרים והרישיונות הנדרשים להקמת הפרויקט, החברה תקים, תפעיל ותתחזק את המתקן. כמו כן, בהתאם להסכם, החברה תהיה בעלת המתקן. במידה ויוקם המתקן בפועל, תשלם החברה לישובים דמי שכירות שנתיים בתמורה לשימוש בקרקע בתקופת הפעלת המתקן.

על פי ההסכם, השטח שיושכר יהיה שטח אחד ורציף, אשר לא יפחת מ-800 דונם. ככל שלא יתקבל אישור הרשויות לכך ששטח המערכות יהיה שטח אחד ורציף, אשר לא יפחת מ- 500 דונם, אזי אנלייט תהיה רשאית לבטל ההסכם.