הכסף יוצא מהקרנות: פדיונות של כ-180 מיליון שקל בשבוע

מיטב: קרנות אג"ח חברות וכללי סבלו מפדיון שבועי של כ-225 מיליון שקל ■ קרנות הנאמנות המנייתיות סיימו את השבוע עם פדיון קל של כ-25 מיליון שקל

תעשיית קרנות הנאמנות שוב מוצאת את עצמה חוזרת למצב של אי וודאות ועליית מד העצבנות של המשקיעים. לאחר שהיה נדמה כי מראות הפדיונות מתחלפים לתמונה של גיוסים, הרי שאירופה ממשיכה להכתיב את הטון ושולחת את המשקיעים לשבוע נוסף של פדיונות שבסיכומו הן מושכים כ-180 מיליון שקל מקרנות הנאמנות המסורתיות.

המשך הגיוסים החריגים לקרנות השקליות, וביתר שאת לקרנות המק"מ, במהלך השבוע החולף מעוותות עוד את הנתונים כלפי מעלה, כך שבפועל מדובר על פדיונות של מעל כ-300 מיליון שקל מקרנות אג"ח ומניות קלאסיות. כך עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

קרנות אג"ח חברות וכללי סבלו מפדיון שבועי של כ-225 מיליון שקל, שמוביל אותן לפדיונות של כ-400 מיליון שקל מתחילת החודש. קרנות הנאמנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) סיימו את השבוע עם פדיון קל של כ-25 מיליון שקל.

בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד נרשמה עוד ירידת מדרגה בקצב הפדיונות - "רק" כ-50 מיליון שקל נמשכו מהן השבוע.

הקרנות השקליות, כאמור, נהנו מגיוס של כ-130 מיליון שקל, אשר ע"פ הערכות מבוסס על גיוסים גבוהים לקרנות מק"מ. קרנות מק"מ יחיד רשמו השבוע פדיון גבוה של כ-300 מיליון שקל - הפדיון השבועי השלישי ברציפות.

במיטב מציינים כי תעשיית הקרנות מנהלת נכון להיום סך נכסים של כ-148.2 מיליארד שקל.