תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

העשירייה הסוגרת

למרות מיקומם בתחתית הרשימה, הנה כמה משרדים שכדאי לשים לב אליהם ■ דירוג "פירמה": משרדי הפרסום של השנה 2011

משרד הפרסום של השנה
משרד הפרסום של השנה

העשירייה הסוגרת
 העשירייה הסוגרת

דירוג "פירמה": משרדי הפרסום של השנה 2011

זרמון גולדמן

זאת השנה השנייה ברציפות שמגמת הירידה של זרמון גולדמן נמשכת. המשרד רושם ירידה של 15% בהיקפיו ומאבד לקוחות עוגן כמו סיטרואן ואפריל. למרות שהוא ניגש לתחרויות המקומיות, הוא לא שחקן משמעותי בתחום הפרסים וגם בזכורות והאהובות הוא רחוק מלהבריק.

זרמון הוא אחד המשרדים הנמצאים בתחתית הדירוג בנאמנות לקוחות, אך מנגד, למרות ההידרדרות המתמשכת שלו הוא עדיין מדורג גבוה יחסית בסקר הנחשקות של תלמידי הבצפר - במקום 7-8.

עם זאת, עושה רושם שבזרמון מבינים את גודל הבעיה ועושים מאמצים לתקן את הנזק, לפחות תדמיתית. הם שילחו לקדמת הבמה את המנכ"ל שמינו לאחרונה, גיא וינברגר, והצטיידו במשרד יחסי ציבור שעובד ללא לאות כדי לדחוף אותם קדימה ולהעמיד אותם בנקודות תקשורתיות מקצועיות. במקביל, נעשים שם מאמצים רציניים לגייס לקוחות חדשים בכמה חזיתות בו-זמנית.

האם זרמון גולדמן לא עבר עדיין את נקודת האל-חזור? קשה לדעת, כי בסופו של דבר יתרונו של המשרד מאז ומתמיד היה בבעלים. וזה גם בדיוק חסרונו.

שטרית מדיה גרופ

גם שטרית מדיה גרופ מאבדת נקודות בדירוג זו השנה השנייה ברציפות. הירידה לא נובעת מפרמטרים מקצועיים, אלא בעיקר בשל הירידה בהיקפים - המשרד רושם השנה ירידה של 11% בהיקפיו. בעבר, מה שהקפיץ אותו גבוה למעלה בדירוג היה הגידולים שהוא רשם, לצד ניסיונות לייצר במשרד, שהתחיל את דרכו ביחסי ציבור, שיטות עבודה מתקדמות של משרד פרסום.

שטרית מדיה מעולם לא היה שחקן משמעותי בתחרויות פרסים או בזכורות והאהובות. למשרד הרבה לקוחות ריטייל, ואלה אינם נמנים בדרך כלל עם סוג הלקוחות שהעבודות שנעשות עבורם מוצאות את דרכן לתחרויות.

לאחר הגידולים המשמעותיים המשרד נעצר, וגם הניהול החדש כבר אינו מהווה חידוש. האתגר הגדול של המשרד יהיה לגייס לקוחות חדשים מקטגוריות שונות מאלה שהוא פועל בהן היום, לקוחות המהווים במה לעבודה מתוחכמת שקולטת את העין במדיה ושניתן להגיש לתחרויות. רק אז, אולי תישבר הפרדיגמה בענף הקושרת את המשרד בעיקר עם הקשרים עם דודי וייסמן, ולמשרד תינתן הזדמנות אמיתית.

יורו ישראל

בשנתיים מאז שיובל ארד חזר לישראל, מנסים לייצר ביורו ניחוח של שינוי מגמה, לאחר שנים לא פשוטות שעברו על הקבוצה. המיזוג שבין יורו (לשעבר צרפתי שטרנשוס זמיר) לקבוצת ארד תקשורת, שנראה פשוט על הנייר, לקח יותר זמן מהצפוי ועלה כנראה ביותר לקוחות מהמתוכנן.

השנה כבר הצליח המשרד לגייס מספר לא מבוטל של לקוחות שמתחילים אולי לבשר על שינוי מגמה. עם הלקוחות החדשים נמנים בית ההשקעות דש איפקס, עיריית ירושלים, מוזיאון המדע בירושלים וחלק מתקציב הפרסום של סונול.

לאחרונה הגיע המשרד להישג מקצועי נאה, כשזכה במדליית זהב בתחרות הגולדן דראם עבור עבודה שיצר לקולון.

לפ"מ

צמיחה מרשימה בשנה לא פשוטה

ניתן להניח כי לא מעט אנשים בתעשיית הפרסום יקנאו בלפ"מ השנה: בתקופה שבה רוב המשרדים הגדולים רושמים קיטון, לפ"מ נהנית מגידול מרשים של 55%. אם המשרד היה בדירוג, הוא היה ממוקם מן הסתם אי-שם בעשירייה הראשונה.

ממשלת ישראל התגלתה השנה כלקוח נדיב, והמשרד הפיק מספר לא מבוטל של קמפיינים. הבולט והזכור מהם הוא זה בכיכובו של טל פרידמן, שקידם נושאים הקשורים לאיכות הסביבה. מדובר בקמפיין שזכה אמנם לביקורת בתעשייה, אך להצלחה במדד הזכורות והאהובות - מה שאומר שהקהל אהב אותו. הקמפיינים של לפ"מ מציבים את המשרד גבוה יחסית בדירוג הזכורות והאהובות - במקום 7-9.

קמפיין נוסף שזכה לבולטות הוא זה בכיכובו של השחקן יוסי מרשק, שנועד לעודד תמיכה בייצור המקומי. בקמפיין מצביע מרשק על מגוון רחב של אנשים ואומר "זה עובד אצלי". קמפיינים נוספים שעלו השנה היו הקמפיין בכיכובו של גיא אריאלי לקליטת שידורים דיגיטליים ללא דמי מנוי, קמפיינים של הפחדה נגד העסקת עובדים זרים ועוד.

השנה חל שינוי ניהולי משמעותי בלפ"מ, כשהמנכ"ל המיתולוגי מאיר נתן המזוהה עם המשרד פרש, ואת מקומו תפס סגנו אלי גוטליב.

לפ"מ איננו מדורג עם שאר המשרדים האחרים בדירוג, שכן הוא חסר את האלמנט המרכזי הדרוש למשרד פרסום מסחרי: לקוח משלם שיכול בכל רגע נתון לקחת את עסקיו למקום אחר. לפ"מ פועלת כשלוחה של הממשלה, והיא כפופה למשרד ההסברה המחליט על היקפי התקציבים שיוקצו בכל שנה עבור פרסום. בהיעדר בסיס משותף, קשה למדוד את לפ"מ אל מול האחרים.