גוגל: נקים חממה טכנולוגית לסטארט-אפים ישראליים ב-2012

לדברי יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל, החממה תהיה פתוחה לסטארט-אפים מתחומים שונים, כשהדגש יהיה על טכנולוגיות פתוחות, ועל צירוף יזמים ממגזרים שונים, כמו המגזר הערבי והחרדי

גוגל מנסה לקדם את תעשיית הסטארט-אפים הישראלית: יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל ומנהל אזורי לשיתופי פעולה מדעיים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, הודיע היום (א') בכנס המפתחים השנתי שלה שנערך בקריית שדה התעופה כי החברה מתכננת לפתוח בשנה הבאה חממה טכנולוגית לסטארט-אפים ישראליים.

החממה מתוכננת להיכנס לפעילות באוגוסט 2012, עם כניסתה של גוגל למשכנה החדש במגדל אלקטרה במרכז תל אביב. המטה החדש של גוגל צפוי להשתרע על מספר קומות, כשאחת הקומות תשמש עבור החממה החדשה.

לדברי מטיאס, בשלב הראשון החממה תארח כ-20 סטארט-אפים (כ-80 איש) בשלב טרום ההשקעה (Pre Seed). בגוגל מתכוונים לארח את הסטארט-אפים על תקופת הכשרה של יותר משלושה חודשים, לאור העובדה שבחברה הבינו כי שלושה חודשים אינם מספיקים בשביל הכשרה שכזו.

בגוגל מסבירים כי החממה תהיה פתוחה לסטארט-אפים מתחומים שונים, כשהדגש יהיה על טכנולוגיות פתוחות (בדומה לפלטפורמות של גוגל כמו אנדרואיד וכרום) ועל צירוף יזמים ממגזרים שונים, כמו המגזר הערבי והחרדי, שאינם זוכים היום לייצוג ולחשיפה מספקת בענף הטכנולוגיה הישראלי. בתקופה הקרובה תפעיל גוגל צוות שיעבוד מול אוניברסיטאות, מכללות וגופי אחרים כדי לקדם את פרויקט החממה החדש בקרב כמה שיותר יזמים ומפתחים.

בשונה ממיזמים אחרים שקמו בתקופה האחרונה, ההצטרפות לחממת גוגל תהיה ללא תשלום ותאפשר ליהנות מחדרי עבודה וישיבות, גישה לאינטרנט ואפשרות לקבל מידע, כלים וייעוץ מאנשי גוגל ישראל. כמו כן, יזכו היזמים להדרכה של מנטורים מגופים שונים כמו יזמים שכבר הקימו חברות מבוססות, מומחים טכנולוגיים, יועצי שיווק ופיננסים ועורכי דין. בנוסף, יזכו היזמים לקבלת חסות וליווי בארגון אירועים למשקיעים וכדומה.

בגוגל מבהירים כי החממה תפעל בנפרד מגוגל ותהווה קהילה בפני עצמה. בנוסף, ציינו בחברה כי גוגל אינה מתכוונת להשקיע כספית בסטארט-אפים דרך קרן ההון סיכון שלה Google Ventures או להיכנס לשיתופי פעולה או רכישה של סטארט-אפים מצליחים. עם זאת, העובדה שהפיתוח נעשה תחת עיניה של ענקית האינטרנט עשוי לסייע ביצירת קשרים וכן בחיבור טוב יותר עם החברה מאשר סטארט-אפ צעיר שמגיע מבחוץ.

מטיאס אמר ל"גלובס" כי "חיפשנו דרכים נוספות להתחבר לתעשייה המקומית ולעודד יזמים לייצר פיתוחים פורצי דרך. העובדה שהחממה תשב בצמוד למשרדי גוגל החדשים תאפשר לנו לעבוד וללוות אותם מקרוב ולהעניק את התמיכה המתאימה".

עוד הוסיף מטיאס כי "קהילת המפתחים בישראל היא חדשנית ותוססת ובעלת פוטנציאל רב. הפרויקט נולד מתוך רצון לאפשר ליווי מתאים בעיתוי שבו לעיתים קרובות הוא יכול להועיל ביותר. החממה היא חלק מפעילות גוגל להעמיק את קשריה עם קהילת המפתחים". את הפרויקט יובילו אמיר שבט, האחראי על קשרי מפתחים של גוגל בישראל, ואייל מילר, מנהל הפיתוח העסקי של גוגל בישראל.

הודעת גוגל על הקמת חממה טכנולוגית לסטארט-אפים מגיעה אחרי הפרסום ב"גלובס" בשבוע שעבר על פתיחת מרכז סטארט-אפ סיטי של אסף ויגדור, שיאפשר ליזמים טכנולוגיים לקדם את המיזמים שלהם בתמורה לתשלום חודשי ולקבלת שטח עבודה בתל אביב לצד ליווי מצד מנטורים שונים. במקביל, הודיעה עיריית תל אביב בתחילת החודש על הקמת הספרייה, שהוא מרחב עבודה ליזמים בעלות מסובסדת. כמו כן, השנה הוקם טק-לופט של טל מריאן וגלעד טפיאס ובשנה שעברה נפתח The Junction של קרן ג'נסיס, שמציע מרחב עבודה ליזמים לשלושה חודשים וכולל הרצאות ומפגשים עם מנטורים ויזמים מבוססים.