יריד "עיר העודפים" שייערך בחנוכה יציע הנחות במגוון תחומים

היריד יכלול מוצרי אופנה, מוצרים לילדים ולתינוקות, כלי בית, מוצרי חשמל, משקאות, ריהוט, מכוניות ואפילו דירות, בהנחות של לפחות 25% ■ הכניסה - בחינם

במהלך חנוכה ייחנך יריד "עיר העודפים", שבו עשרות משווקים יציעו את עודפי השנה החולפת בהנחות. היריד יכלול מוצרי אופנה, מוצרים לילדים ולתינוקות, כלי בית, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, משקאות (יינות ואלכוהול), ריהוט ומוצרים לעיצוב הבית, מכוניות ואפילו דירות. הכניסה ליריד תהיה חינם.

היריד, שייערך ב-22-26 בדצמבר בגני התערוכה בתל-אביב, הופק על-ידי גרופ תערוכות בשיתוף עם רדיו לב המדינה 91FM ורדיוס 100FM.

"מהרגע שהתחילה המחאה ראינו לאן נושבת הרוח, ומכאן קיבלנו את ההחלטה שעם ישראל אוהב עודפים, והיום יותר מתמיד מחפשים בזול", אומר ארי כהן, מנהל היריד. "בגלל ההאטה החמורה בכל הענפים במשק אנחנו עדים לירידות של עד 50% בהיקף המכירות של עסקים, ובעיקר קטנים. לא נראה שההאטה תיעצר בקרוב, ומכאן שהיבואנים והיצרנים יישארו עם מלאים. הרעיון ביריד, שפתוח לכל הציבור, הוא שאותם יצרנים ינקו את המלאים".

לפי ההסכם עם המשווקים הנוטלים חלק בתערוכה, המארגנים לא יגבו דמי השתתפות או שיעורים מהרווח, אלא המשתתפים מתחייבים להעניק הנחה בשיעור של לפחות 25%. כהן מעורב גם בקביעת גובה ההנחות.

המתחם יחולק לשבע קטגוריות: ענף הבית, אופנה, דיור, רכב, חשמל, ילדים, גברים (אלכוהול, גאדג'טים ושעונים) ושומרי שבת (המאגד את קמעונאים שבאג'נדה שלהם אין מכירה בסופי שבוע)

ענף הבית, למשל, ישתרע על-פני 3 ביתנים בשטח של 1,500 מ"ר. יוצגו שם פריטי ריהוט, כלי בית וטקסטיל (בהשתתפות נאופלם, טפאל, פיירקס).

ביתן החשמל, שהתחיל משטח של 500 מ"ר, צמח ל-1,000 מ"ר ולפי כהן שטחו יוכפל: "המצוקה בענף הזה כל-כך קשה, שכמעט כל יבואני החשמל משתתפים ביריד וישמחו להיפטר מסחורות שהם צברו". בין ההנחות ניתן למצוא מכשיר DVD של LG ב-100 שקל (במקום ב-300 שקל). כהן מבהיר כי לא מדובר במוצרים פגומים, אלא בעודפים.

במחלקת האופטיקה, שעליה אמונה רשת הלפרין, יימכרו משקפי שמש של פראדה ב-500 שקל (במקום ב-2,500 שקל), ומשקפי שמש של אוקלי ב-300 שקל (במקום ב-1,500 שקל).

עולמות נוספים כוללים את מתחם הגברים שבו יימכרו גאדג'טים, שעונים ואלכוהול מוזל; עולם האאוטלט, שיוקם בשיתוף עם יריד המותגים ויכלול מותגי אופנה (רנואר, קדס, קרוקר); ועולם הילדים, שיכלול צעצועים ומוצרים לילדים.

היריד יהווה הזדמנות גם לרוקן את מגרשי המכוניות: שלמה סיקסט תמכור מכוניות מליסינג בהנחות מפליגות, כך לפי ההבטחות. גם יבואן רכב "בולט" יעניק הנחות למזמינים מכוניות חדשות (רגע לפני ששנת המודל מתחלפת ל-2012). בתחום הנדל"ן מקווים לשחזר את ירידי המכירות והסתערות הקונים בירידים קודמים, כך שגם שיווק דירות צפוי לבאי היריד.

כהן מעריך כי 250 אלף איש יבקרו ביריד (בהנחה שגם יוצאי הפסטיגל יעברו ביריד כחלק מהבילוי). בכדי לאפשר להורים להתמקד בקניות, יופעל מתחם ג'ימבורי לילדים.

"קיבלנו החלטה אסטרטגיה לא להרוויח מהיריד הראשון. המטרה היא למצב את היריד בתודעה של הצרכנים והקמעונאים, בתקווה שנמשיך להפעיל את היריד מדי שנה בחנוכה", אומר כהן, שעמד בזמנו מאחורי ה"הקופון של המדינה". "מדובר בקונספט זהה ומשם למדתי מה אוהב הצרכן הישראלי: לקנות במבצעים ובזול".

השותף המרכזי של כהן, מנהל השיווק בתחנות הרדיו ובעלים של משרד פרסום, הוא אבי בן-בסט (הבעלים של תחנות הרדיו).

האם מדובר ביריד חבר להמונים? כהן לא רואה דמיון: "ההנחות שלנו הן אחרות, והמטרה שלנו היא להיחשף לכל עם ישראל, מתוך מטרה לאפשר לקמעונאים למכור את עודפי המלאים של השנה. היות וסחורות רבות הצטברו בכל הענפים, אני מאמין שמדובר במצב של win-win למשווקים ולקונים - ולא רק למי שמשתייך למועדון".