הישג לנשיא פרס: 125 צעירים ערבים נקלטו בתעשיית ההיי-טק

זאת, באמצעות מיזם "מענטק" ■ שמעון פרס, מייסד המיזם: "בישראל יש אפליה בפועל. עלינו להגן על המיעוט, בעיקר בתחום הכלכלי"

הישג לנשיא המדינה שמעון פרס: כ-125 צעירים ערבים נקלטו בתעשיית ההיי-טק הישראלית באמצעות מיזם "מענטק" של פרס, שמיועד לקלוט ולגייס עובדי היי-טק מהמגזר הערבי בחברות ההיי-טק בישראל.

הבוקר (א') הגיעו בכירי חברות ההיי-טק אינטל, אורקל, גוגל, אמדוקס, מטריקס, נייס, סיסקו, צ'קפוינט, ואחרות, למשכן הנשיא בירושלים כדי לבחון את התפתחות הפרויקט, שהושק לפני כשנה, ושם נחשפה קליטתם של העובדים החדשים.

במסגרת הפרויקט, שאותו יזם פרס עם ג'ון צ'יימברס נשיא סיסקו העולמית, הוקם אתר אינטרנט ייעודי לקליטת קורות חיים. בנוסף, מנהלי משאבי אנוש מדריכים את המועמדים לקראת ראיונות העבודה, מכשירים אותם באמצעות סדנאות וימי קריירה, ומפנים אותם למעל 20 חברות היי-טק מובילות שנענו לקריאת הנשיא והצטרפו למיזם.

"בשנה הבאה - 1,000 עובדים"

במהלך האירוע אמר פרס כי "בישראל אין אפליה פורמלית בחוק, אך בהחלט יש אפליה בפועל. עלינו להגן על המיעוט, בעיקר בתחום הכלכלי. אני פונה אליכם ומבקש להמשיך בעשייה כדי שבשנה הבאה נוכל להכריז על 1,000 עובדים שגויסו בעקבות הפרויקט".

יהושע בקולה, מנכ"ל HP שגייסה 22 עובדים ערבים מאז השקת המיזם, אמר כי "מעבר לאמונה שאנו עושים משהו טוב, אנו מאמינים כי המהלך מניב תועלת לחברה. מנוע הגיוס של 'חבר מביא חבר' מוכיח את עצמו ומפחית חסמים. התברר שמנהלים שגייסו עובדים ערבים מעוניינים לגייס נוספים".

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל שגייסה 31 עובדים ערבים, הוסיפה כי "יש דברים שלמדנו ועשינו אחרת. הבנו את הקושי שבהיעדר השפה האנגלית והעברנו הכשרות ייעודיות כדי לאפשר לעובדים ערבים רבים להיקלט באינטל".

"גם ערבי יכול להיות עובד מצטיין בהיי-טק. הזמנים השתנו והמודעות גברה", אמר עומר גאווי (23), בוגר הטכניון מכפר קרע שגויס ראשון לפרויקט. לדבריו, "יש בטכניון מספר שיא של סטודנטים ערבים. יש פוטנציאל רב שניתן לממש. למדתי בטכניון הנדסה ביו-רפואית, ואף שסיימתי בהצטיינות התקשיתי למצוא עבודה".

ריהאם מטר (24), סטודנטית מחיפה שגויסה למטריקס, הוסיפה: "אני מאמינה שהמעסיקים ייהנו מהון אנושי איכותי".