סקר: כ-80% מהיוונים תומכים ברה"מ החדש פפדמוס

על פי סקרים שבוצעו בקרב משקי הבית ביוון ויפורסמו מחר, כ-70-79% מהיוונים חיוביים לגבי בחירתו של לוקאס פפדמוס כר"מ יוון החדש ■ פפדמוס יעמוד בראש ממשלת מעבר עד פברואר 2012

מרבית הציבור היווני חושב שלוקאס פפדמוס הוא הבחירה הנכונה כמחליפו של ראש הממשלה היווני היוצא, גיאורג פפנדריאו - כך עולה מסקר שיפורסם מחר (ב') ביוון בעיתון Ethnos.

הסקר, שבוצע בקרב 952 משקי בית בידי חברת Marc SA, בתאריכים 10-11 בנובמבר, מעלה כי 79% מהמשיבים מחזיקים בגישה חיובית כלפי פפדמוס. כאשר נשאלו אם הממשלה הבאה צריכה להאריך את תקופת כהונתה מעבר לצפוי, כ-54% מהמשיבים השיבו בחיוב, בעוד 76% מהמשיבים ציינו כי על הממשלה לקבל החלטות חשובות במהלך תקופה זו.

נציין כי ממשלת המעבר של פפדמוס צפוייה לכהן עד אמצע פברואר, לקראת בחירות חדשות ביוון. זאת, לאחר שראש הממשלה לשעבר פפנדריאו הסכים להתפטר מתפקידו ב-9 בנובמבר. פפנדריאו הסיר בתוך כך את הצעתו לקיים משאל עם על חבילת החילוץ של יוון, שגובשה לה בסוף אוקטובר על ידי שרי האוצר של אירופה.

סקר נפרד שבוצע על ידי Kapa Research, בקרב 1,033 נשאלים, הראה כי 73% מהמשיבים חיוביים לגבי בחירתו של פפדימוס לראשות הממשלה. הסקר, אשר יתפרסם גם הוא מחר, מצביע עוד על כך ש-57% מהמשיבים סבורים כי יש לדחות את הבחירות הבאות, הצפויות להתקיים כאמור בפברואר 2012.