התקשורת הסינית מתעניינת בהפרטת נמל חיפה

עיתונאים מסין בלטו במשלחת כתבים זרים שביקרה היום בנמל ■ לשכת העיתונות הממשלתית ערכה היום סיור לעיתונאים זרים בנמל חיפה ■ היוזמה היא של מנכ"ל הנמל ושל מנכ"ל הלע"מ

התקשורת הסינית מתעניינת בהפרטת נמל חיפה: עיתונאים מסין בלטו במשלחת כתבים זרים שביקרה היום בנמל חיפה. עד כה הביעו הסינים עניין בהקמת קו הרכבת המהיר לאילת, כיוון שהם רואים את המיזם כבעל חשיבות אסטרטגית לסין. ההתעניינות בנמל חיפה הייתה לפיכך מפתיעה בהתחשב בכך שהנמל אינו צפוי להיות מופרט במלואו בזמן הקרוב.

לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) ערכה היום (א') סיור לעיתונאים הזרים בנמל חיפה. מדובר סיור תקדימי, מאחר וזו הפעם הראשונה שבנמל חיפה מתקיים סיור לעיתונאים הזרים. היוזמה היא של מנכ"ל הנמל, מנדי זלצמן ושל מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית, אורן הלמן.

מטרת הסיור היא לחשוף את תשתיות נמל חיפה לסחר העתידי בפני מדינות העולם, לעורר עניין ברחבי העולם - באמצעות העיתונות - לפקוד את נמל חיפה. בסיור השתתפו 20 כתבים זרים, ממדינות רבות: סין, פולין, בריטניה, קוריאה, רומניה, ספרד, הולנד ומרשת בלומברג.

מטרת הסיור הייתה להציג בפני העיתונאים את נמל חיפה, כנמל שיש לו את התשתיות שבאפשרותן לשרת את אוניות העתיד, שהן גדולות יותר. נמל חיפה שינע בשנה האחרונה מיליון ורבע מכולות, באמצע השנה חנך את מסוף הכרמל בהשקעה של 2 מיליארד שקלים והשיק מערכת תוכנה בגירסה מתקדמת.

לדברי אורן הלמן, מנכ"ל לע"מ: "ההזמנה לסיור בנמל חיפה עוררה עניין רב בקרב הכתבים הזרים. הסיור הוא חלק מהמדיניות שלנו ושל משרד ההסברה להתמקד בחשיפת פעילויות כלכליות בישראל בפני התקשורת הזרה. לשם כך גם הוקמה בלע"מ מחלקה כלכלית-אזרחית ומתקיימים סיורים רבים ליעדים כלכליים ותעשייתיים בישראל".

חברת נמל חיפה דיווחה ב-2009 על רווח נקי של 67.1 מיליוני שקלים. החברה המעסיקה 1,101 עובדים נכללת בהליכי הרפורמה בנמלים שבמסגרתם יונפקו 15 אחוז ממניות החברה.