קצב: "אלחם עד הסוף. אם פגעתי במישהי, אני מתנצל"

הנשיא לשעבר טוען בראיון ל"מעריב" כי הוא שלם עם החלטתו לא לחתום על הסדר הטיעון המקל: "לא יכולתי לחיות עם הידיעה שאצטרך להודות בעבירה שלא ביצעתי"

"הוציאו אותי להורג. שפכו את דמי, אבל אני מתכוון להילחם על חפותי עד טיפת דמי האחרונה, עד כמה שיהיה לי כוח" - כך אומר ל"מעריב" הבוקר (ד') נשיא המדינה לשעבר משה קצב בראיון ראשון, לאחר שבשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון את ערעורו, הותיר על כנה את הרשעתו בביצוע שני מעשי אונס ומעשה מגונה ושלח אותו ל-7 שנות מאסר, שיחלו ב-7 בדצמבר.

"מעולם לא פגעתי באיש, אבל אם יש מישהי שחשה שהיא נפגעה ממני, אני מתנצל בפניה", הוא אומר.

מאז החלטת בית המשפט מוקף קצב כל העת בבני משפחתו. דלת הבית נפתחת ונסגרת מדי כמה רגעים. ילדים, נכדים, שכנים וחברים נכנסים בזה אחר זה.

קצב עושה מאמץ גדול לשדר עוצמה. שוב ושוב חשוב לו להדגיש שהוא איננו מבקש לעורר רחמים, אבל קשה שלא להבחין בדכדוך הנפשי שבו הוא שרוי. "אני מרוסק, אני פגוע, אני מותש", הוא אומר.

קצב, לדבריו, לא מתחרט על ההחלטה לחזור בו מעסקת הטיעון המקלה שחתם בעבר עם הפרקליטות, זו שהייתה יכולה לאפשר לו לסיים את הפרשה בהודאה מינורית ובלי עונש מאסר.

"אני שלם עם ההחלטה הזו. לא יכולתי לחיות עם הידיעה שאצטרך להודות בעבירה שלא ביצעתי. אני מכבד את בית המשפט", הוא מעיר, "אבל הוא טעה. כששמעתי את פסק הדין הרגשתי שהעולם נחרב, שהשקר ניצח. יש הרבה שאלות ביני לבין הקדוש ברוך הוא. האמונה שלי בו לא נפגעה, אבל אני שואל אותו: למה שלחת אותי להיות נשיא המדינה כדי להביא עליי את כל הייסורים האלה?".

בעקבות גל שמועות שהחל באינטרנט והופץ בכל רחבי הארץ, נאלצה שלשום (ב') המשטרה בצעד חריג לשגר לביתו של משה קצב ניידת ובה שני שוטרים כדי לוודא כי שלום לו וכי לא פגע בעצמו. הסיפור החל שלשום בשעות הצהריים. ברשת האינטרנט הופצה שמועה שלפיה הנשיא לשעבר משה קצב שם קץ לחייו.

השמועה, כמקובל ברשת, תפסה כאש בשדה קוצים, ולמוקדי המשטרה הגיעו פניות רבות של אזרחים - חלקם מודאגים, וחלקם סתם סקרנים שביקשו לברר את אמיתותה. גם למכשירי הטלפון של קצינים בכירים במשטרה הגיעו פניות שביקשו לדעת אם המידע נכון.