שטראוס: גידול של 13.8% במכירות ושל 13% ברווח הנקי

מכירות קבוצת שטראוס ברבעון השלישי של 2011 הסתכמו בכ-2.01 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.77 מיליארד שקל אשתקד - גידול של כ-13.8%

קבוצת שטראוס דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה ברבעון השלישי. מכירות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-2.01 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.77 מיליארד שקל אשתקד, גידול של כ-13.8%.

הצמיחה של שטראוס בנטרול השפעת המטבע הסתכמה בכ-14.4%. הצמיחה האורגנית בנטרול השפעת השינוי בשערי החליפין ברבעון השלישי הסתכמה ב-12.2%.

הצמיחה ברבעון ניכרת ברוב הפעילויות, בפעילות הקפה הגלובלית אשר צמחה בכ-17.7%, בפעילות בתחום ישראל אשר צמחה בכ-9.0%, בפעילות סברה בצפון אמריקה שצמחה בכ-27.4%, ובפעילות המים שירדה ברבעון בכ-0.5%.

ברבעון השלישי גדל הרווח הגולמי החשבונאי בכ-6.9% והסתכם בכ-676 מיליון שקל בהשוואה לכ-633 מיליון שקל אשתקד, ושיעורו ירד מ-35.7% אשתקד לכ-33.5% השנה.

ברבעון השלישי הסתכם הרווח התפעולי החשבונאי (לפני הכנסות והוצאות אחרות) בכ-121 מיליון שקל (שיעור של כ-6.0%) בהשוואה לכ-149 מיליון שקל (שיעור של כ-8.4%) אשתקד, קיטון של כ-18.8%.

הרווח התפעולי הניהולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-139 מיליון שקל (שיעור של כ-6.9% מהמכירות) בהשוואה לכ-161 מיליון שקל (שיעור של כ-9.1% מהמכירות) אשתקד, קיטון של כ-13.6%.

הרווח התפעולי הרבעוני הושפע לרעה מהגידול בהוצאות הקשורות לבניית פעילות שטראוס מים בסין ובאנגליה וכן מהקיטון ברווח בפעילות הקפה והפעילות בישראל.

בשורה התחתונה דיווחה שטראוס כי ברבעון השלישי הסתכם הרווח הנקי לבעלי המניות של החברה בכ-47 מיליון שקל בהשוואה לכ-42 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-12.7%.

תוצאותיה של שטראוס הינן מעורבת ביחס לתחזיות קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, שהצביע על הכנסות של 1.9 מיליארד שקל (מתחת להכנסות בפועל), אולם גם על צפי לרווח של 0.8 שקלים למניה (מעל הרווח בפועל).

עפרה שטראוס: מבצעים התאמות בישראל עקב המחאה

עפרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, אמרה היום (ד') בתגובה לדוחות: "קבוצת שטראוס ממשיכה לקיים את התוכניות האסטרטגיות להמשך התפתחותה הבינלאומית, תוך מתן דגש על ביצוע התאמות נדרשות בישראל, זאת לאור שינוי פני השיח הציבורי והמחאה החברתית שהציפה את נושא יוקר המחיה הגבוה במדינה. כך במקביל להשקעות בשווקים הבינלאומיים ובמנועי הצמיחה של החברה, החברה ממשיכה לבחון את כל תכניות העבודה על מנת לתת מענה הולם למציאות החדשה שנוצרה".

גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, אמר היום: "ברבעון השלישי מדווחת קבוצת שטראוס על צמיחה של 13.8% במכירות, הצמיחה ניכרת בכל פעילויות הקבוצה ובכל הגאוגרפיות בהן היא פועלת. בישראל שוק הבית של הקבוצה ממשיכה שטראוס לצמוח כמותית וכספית, יחד עם המשך השקעה בפיתוח וחדשנות. לצד הצמיחה במכירות הקבוצה, הרווח התפעולי והרווחיות של הקבוצה נשחקו כתוצאה מהעליות במחירי חומרי הגלם, תשומות הייצור והאנרגיה. הרווח הנקי צמח בכ-7% בעיקר כתוצאה מירידה בהוצאות המימון. הקבוצה ממשיכה להשקיע בפיתוח פעילותה הבינלאומית, תוך דגש על השקעה בתחום המים והסלטים המצוננים עם שותפויות בינלאומיות אסטרטגיות".