בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש לחודש אוקטובר - 50.7

בבנק טוענים שלמרות עליה של 6.4 נקודות האחוז, הרבה מהמרכיבים של המדד עדיין מצביעים על התכווצות ■ הנתונים מצביעים על האטה, אבל עדיין לא מדובר במיתון

בנק הפועלים פרסם היום את מדד מנהלי הרכש לחודש אוקטובר. המדד מצביע על התרחבות מתונה בפעילות התעשייתית, וזאת לאחר 3 חודשים שהמדד הצביע על התכווצות. המדד נקבע על רמה של 50.7, עליה של 6.4 נקודות האחוז לעומת החודש שעבר.

המדד חצה את רמת ה-50 נקודות לאחר שלושה חודשים בהם היה מתחתיה, בעיקר הודות לעלייה חדה בסעיף הביקושים המקומיים. רכיבי הביקושים ליצוא והתעסוקה ממשיכים להצביע על התכווצות על אף שגם בהם חל שיפור מסויים.

בבנק הפועלים אומרים ש"המדד חצה אמנם את רמת ה- 50 נקודות, אך רמתו עדיין קרובה לגבול זה, כמו כן חלק גדול מהרכיבים עדיין מצביע על האטה". בין יתר המרכבים המצביעים על התכווצות נמצא רכיב הביקושים ליצוא, שממשיך לרשום התכווצות זה החודש הרביעי ברציפות. בבנק הפועלים מסבירים את ההתכווצות במצב הכלכלי העולמי שפוגעת בביקושים. רכיב הביקושים המקומיים תנודתי מאוד בחודשים האחרונים והחודש נרשמה בו עלייה חדה.

נקודת האור במדד הנוכחי היא שהוא מבסס את התחושה שמדובר בהאטה בצמיחה בישראל, ולא מדובר בגלישה למיתון. החדשות הפחות טובות הן, שעל פי תוצאות הסקר לפחות, ניתן לצפות בחודשים הקרובים לתפנית שלילית מסוימת בנתוני שוק העבודה.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק ג'י.פי מורגן נותר יציב יחסית בחודש אוקטובר ברמה של 50 נקודות (49.8 בספטמבר). רמה זו מאותתת על קיפאון בייצור התעשייתי.