הפרקליטות ערערה על עונשו של יורם קארשי: "מקל מדי"

קארשי הורשע בעבירות שוחד בפרשת רשות המסים ונידון ל-7 חודשי מאסר בפועל ■ הפרקליטות: "העונש חורג לקולא באופן שאינו משיג את מטרות הענישה"

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה אתמול (ג') לבית המשפט העליון ערעור על גזר דינו של יורם קארשי, שהורשע בעבירות שוחד בפרשת רשות המסים, ונידון ל-7 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על-תנאי.

בהודעת הערעור, שהוגשה על-ידי מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד אביה אלף, טוענת המדינה כי העונש שהושת על קארשי חורג לקולא, באופן שאינו משיג את מטרות הענישה ואינו מתיישב עם מדיניות הענישה הראויה לעבירות בהן הורשע קארשי.

"קארשי הוא מהנאשמים המרכזיים באחת מפרשות השחיתות השלטונית העגומות שנדונו בבתי המשפט. רשות המסים היא רשות אכיפה החולשת על כיסו של כל אזרח במדינה, גובה מסים ישירים ועקיפים, מבצעת חקירות אזרחיות ופליליות, מחזיקה מאגרי מידע ומוסמכת לגבות כספים.

"קארשי הוא בעל אינטרסים אישיים וכלכליים, ומטרתו הייתה להשיג דריסת רגל והשפעה על החלטות פנימיות המתקבלות ברשות אכיפה בישראל... היו אלה רצונו וציפייתו של המשיב להביא ל'חילחולה' של השחיתות אל תוך המערכת הציבורית. לאחר שהמשיב זרע את זרעי השחיתות 'בראש הפרמידה', הוא דרש את דריסת הרגל בה חפץ", נכתב בערעור.

בחודש שעבר גזר השופט זכריה כספי מבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה את עונשו של קארשי, לאחר שהורשע על-פי הודאתו בעבירת סיוע למתן שוחד למנהל רשות המסים לשעבר ג'קי מצא; בעבירת מתן שוחד ליגאל סער נציג רשות המסים בארה"ב; בעבירת ביצוע עבירת הפרת אמונים הפוגעת בציבור ובשתי עבירות של שידול עובדים בכירים ברשות המסים לבצע מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור.

השחתה רבתי של הרשות הציבורית

קארשי, אחיה של שולה זקן, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הודה כי פעל כגורם בעל אינטרסים ברשות המסים כדי להשיג בה דריסת רגל ולהשפיע על ההחלטות המתקבלות בה, בדרך של סיוע לעובדי הרשות על-ידי קידומם ויצירת מחויבות כלפיו.

קארשי הורשע בסיוע לאיש העסקים קובי בן-גור לקדם את בחירתו של ג'קי מצא לתפקיד מנהל הרשות, ולאחר בחירתו תבע ממנו לקדם עובדים ולפעול למען האינטרסים שלו. בהמשך, כשמצא סירב להיענות לתכתיבים של בן-גור וקארשי, פעל קארשי בסיועה של זקן, ששימשה כמנהלת לשכתו של אולמרט כשר האוצר, כדי להפעיל לחץ על מצא על מנת שייענה לתכתיביו.

"במעשיו של קארשי יש משום השחתה-רבתי של הרשות הציבורית, הפוגעת ביסודות הבסיסיים של פעולתה ופעולות עובדיה, באופן המביא נזק רב ליסודות השלטון ומערער את אמון הציבור בפקידות הבכירה", נכתב בערעור.

בפרקליטות מבקשים להטיל על קארשי עונש מאסר ממשי לריצוי מאחורי סורג ובריח, שיהלום את חומרת העבירות שביצע. כן מתבקש בית המפשט העליון להורות על עיכוב ביצוע העונש עד להכרעה בערעור.