אלקטל-לוסנט זכתה במכרז צה"ל בעשרות מ' ש'

יצרנית ציוד התקשורת אלקטל-לוסנט תחליף את מרכזיות תדיראן-טלקום בצה"ל ■ מדובר במכרז לשנים ארוכות

יצרנית ציוד התקשורת אלקטל-לוסנט רושמת הישג מרשים: בפעם הראשונה זה שנים ארוכות תחליף החברה את מרכזיות תדיראן-טלקום בצה"ל (המרכזיות הגדולות עם מעל ל-300 שלוחות). אלקטל-לוסנט התמודדה במכרז יחד עם חברת טלדור, שהיא האינטגרטורית שתבצע את העבודה בשטח, כך נודע ל"גלובס".

מדובר במכרז לשנים ארוכות, שכן ארגונים גדולים מחליפים את המרכזיות בצה"ל רק כל 7-10 שנים. היקף המכרז לא נמסר, אך מדובר בעשרות מיליוני שקלים. עוד נודע כי במסגרת המכרז, החליט צה"ל להמשיך לעבוד עם מרכזיות תדיראן-טלקום הקטנות.

תדיראן-טלקום החלה לשמש כשותפה העסקית של אלקטל-לוסנט, והיא תפיץ את מוצריה לצד המרכזיות שהיא מייצרת. באחרונה שינתה תדיראן-טלקום אסטרטגיה, לאחר שהשלימה את רכישת המפעל המייצר של המרכזיות שלא היה בבעלותה, וכיום היא משווקת קשת שלמה של מוצרים מכמה וכמה ספקים.

אלקטל-לוסנט היא שחקן חדש יחסית בשוק המרכזיות לעסקים בישראל, והיא הצליחה לזכות בכמה מכרזים גדולים בשנים האחרונות, ובהם התעשייה האווירית ואלביט.

באחרונה פוקסם בתקשורת הבינלאומית על כך שאלקטל-לוסנט קיבלה הצעה למכור את פעילות המרכזיות ומוקדי השירות (CALL CENTER) שלה לקרן ההשקעות פרמירה. ואולם, עד כה לא דווח על סגירת העיסקה. את פעילות המרכזיות של אלקטל-לוסנט בישראל מנהל יענקל עייש.