צפו: קמפיין פרובוקטיבי מפגיש את נתניהו ואבו מאזן לנשיקה

מדובר בקמפיין של חברת "יונייטד קולורס אוף בנטון" לתמיכה בקרן "לא לשנאה" ■ הקמפיין מציג תמונות של מגוון מנהיגים בעולם ברגע אינטימי

חברת האופנה בנטון, שכבר ידעה קמפיינים שנויים במחלוקת בעבר, יוצרת בקמפיין חדש שהוא חלק ממסע תמיכה בקרן "לא לשנאה" (Unhate Foundation). הקמפיין מציג תמונה של בנימין נתניהו ואבו מאזן מתנשקים.

בתמונות אחרות של מנהיגים ניתן לראות את נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא ונצואלה הוגו צ'אווז ברגע אינטימי, את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי אוהבים, וכאמור את יו"ר הרשות הפלסטינית וראש הממשלה בנימין נתניהו - בקרבה שלא נראתה מעולם.

ביקורת בוותיקן

הקמפיין של חברת הביגוד "יונייטד קולורס אוף בנטון", בו נראים מנהיגי העולם כשהם מתנשקים על הפה, עורר ביקורת חריפה בוותיקן באיטליה. התמונה שהרגיזה את המדינה הקטנה באיטליה הייתה זו של האפיפיור מתנשק עם מוחמד אחמד אל-טאייב, אימאם המסגד אל-אזהר במצרים.

קמפיין בנטון / מתוך: אתר בנטון
 קמפיין בנטון / מתוך: אתר בנטון

בבנטון לא הסתפקו בהפצה אינטרנטית של הקמפיין. תמונה של הנשיקה השנויה במחלוקת, שכמובן נערכה גרפית ואינה מציגה מצב שהתרחש במציאות, נתלתה מגשר ממש מחוץ לוותיקן.

דובר הוותיקן, האב פדריקו לומברדי, אמר בתגובה לשימוש בתמונתו של בנדיקטוס ה-16 כי "זה לחלוטין בלתי מקובל", ואף איים בצעדים משפטיים נגד חברת ההלבשה האיטלקית.

"זה חוסר כבוד עמוק לאפיפיור, פגיעה ברגשות המאמינים ודוגמה ברורה של פרסום שמפר חוקים בסיסיים של כבוד, כדי למשוך תשומת לב דרך פרובוקציה", הוסיף לומברדי.

לאחר פניית הוותיקן, הורידו בחברה את התמונה של האפיפיור והאימאם מהשלטים ומשכו אותה גם מהפרסום האינטרנטי. לא בטוח שבבנטון התלבטו יותר מדי; למרות ההורדה, התמונה - לפחות מבחינת הפרסום - כבר עשתה את שלה.

קמפיין בנטון / מתוך: אתר בנטון
 קמפיין בנטון / מתוך: אתר בנטון

קמפיין בנטון / מתוך: אתר בנטון
 קמפיין בנטון / מתוך: אתר בנטון

בבנטון מגנים על הקמפיין. אלסנדרו בנטון, סגן יו"ר הקבוצה ובנו של המייסד, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל": "זה פשוט אומר לא לשנוא. ברגע של חשיכה, עם המשבר הכלכלי, מה שקורה במדינות צפון אפריקה, באתונה, זו גישה שכולנו יכולים לאמץ, ויכולה להיות לה השפעה חיובית".