שלמה איזנברג רוצה שכר של מיליונים ופיצוי של שנה וחצי

בעל השליטה בישרס מבקש לאשר מחדש את תנאי העסקתו שהסתכמו אשתקד בשכר של 2.7 מיליון שקל

תיקון 16 לחוק החברות - שמקנה בידי בעלי מניות המיעוט את הכוח לחרוץ את דינם של הסכמי ההעסקה של בעלי השליטה בחברות הציבוריות - כבר אילץ לא מעט מהאחרונים להפחית במידה משמעותית את שכרם, ואף לוותר עליו כליל. מי שלא נרתע מכך בינתיים הוא בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן ישרס , שלמה איזנברג, המבקש לאשר מחדש את תנאי העסקתו, בתוספת שיפורים: בונוס בגין רווחים ופיצוי בדמות שכר של שנה וחצי, גם במקרה שבו יחליט להתפטר מהחברה.

עלות העסקתו של איזנברג בישרס עמדה אשתקד על 225 אלף שקל בחודש - 2.7 מיליון שקל בשנה (בתוספת תשלומים נוספים קיבל איזנברג ב-2010 שכר בעלות של 3.9 מיליון שקל בערד, החברה הבת).

איזנברג מכהן בתפקיד "מנהל העסקי הראשי" של ישרס ובתפקיד דומה בחברה הבת, עוגן נדל"ן. המשרה בהיקף של 65%, ועלות העסקתו בה על 162 אלף שקל בחודש הכוללת שורה של תנאים סוציאליים והטבות (כמו מכונית לקסוס 460) "שאינם חורגים מהמקובל", בלשון הזימון לאסיפה. איזנברג מקבל גם משכורת חודשית של כ- 50 אלף שקל בחברה הבת הפרטית רסקו.

"תשלום הוגן"

עד כה הוא היה זכאי לפיצוי בסך 18 חודשי שכר במקרה של סיום העסקתו ביוזמת החברה. בהסכם המעודכן מוצע שגם במקרה שבו יחליט מיוזמתו להפסיק את עבודתו בחברה הוא יקבל פיצוי דומה, בתשלום אחד או מדי חודש: "התשלום הנו סביר והוגן בתחשב בוותק הרב (22 שנה) של איזנברג בחברה... אין בחברה נושאי משרה נוספים בעלי ותק רב כאמור", מסבירים זאת בישרס.

בנוסף מתבקשים בעלי המניות לאשר תשלום בונוס לאיזנברג, המותנה בהשגת יעדים: 2.4% מהרווח העודף מעל ל-50 מיליון שקל ועד ל-100 מיליון שקל. הדרך שבה נקבעה התמורה: "תנאי ההתקשרות נקבעו במו"מ בהתחשב בין היתר בכישוריו וניסיונו של איזנברג, תרומתו לישרס וכן בתנאים המקובלים בענף".

ערד מחזיקה ב-72% ממניות ישרס. איזנברג מחזיק ב-35% ממניות ערד, אברהם גזונטהייט - 42.5% ויורשי שפיצר 22.5%. בין חברי הקבוצה יש מחלוקת קשה במשך שנים רבות. בעקבות הבהרות שנדרשה החברה לפרסם לבקשת רשות ני"ע, אסיפת בעלי המניות שזומנה ל-13.11 נדחתה ל-20.11 וכעת ל-27.11.