הדולר ננעל בשער יציג של 3.73; האירו התחזק בכ-0.5%

האירו התחזק על רקע התקווה בשווקים לטיפול במשבר החוב - שער יציג של 5.04 שקלים ■ בבנקים סבורים: "השקל ייסחר בהשפעת משבר החובות בכלכלת גוש האירו"

המסחר בזירת המט"ח המקומית התנהל היום (ו') בהתחזקות של האירו מול השקל בכ-0.55% לשער יציג של 5.04 שקלים, ואילו הדולר נסחר ביציבות מול המטבע הישראלי וננעל בשער יציג של 3.73 שקלים.

בנק הפועלים סוברים כי "השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. כמו כן, נראה כי גבר הלחץ על השקל מגורמים מקומיים זאת, על רקע האטה בצמיחת המשק. כמו כן, יושפע המסחר בשקל מהצפי להמשך הפחתת הריבית השקלית ובעקבות זאת, צמצום נוסף בפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית".

בלאומי מעריכים כי בטווח הקרוב צפוי השקל להיסחר מול הדולר והאירו "על רקע מגמת המסחר בעולם, בדגש על התפתחויות בהתמודדות כלכלת גוש האירו בנוגע למשבר החובות".

בזירת המט"ח העולמית, האירו נסחר אל מול הדולר בשער של 1.34 דולר לאירו, ואילו הין ממשיך לעלות ולהתחזק אל מול הדולר לשער 76.11 דולר לין.

האירו נחלש לאורך מרבית שבוע המסחר על רקע החשש מהחרפת משבר החוב באירופה ונסיקת תשואות האג"ח האיטלקיות והספרדיות באירופה. מנגד, מריו מונטי, ראש ממשלת איטליה החדש צלח אתמול הצבעת אי-אמון על ממשלתו החדשה, אותה כונן כ-3 ימים בלבד לאחר ההכרזה על מינויו.

ב-ATRADE מציינים כי "במידה וראש ממשלת איטליה יצליח לסיים את הרכבת הממשלה החדשה עוד השבוע, התשואות על האג"ח האיטלקיות ירדו והשווקים הפיננסיים יגיבו בעליות שערים. המשך ההתמהמהות באיטליה תלחיץ עוד יותר את השווקים ותגביר את לחץ המכירות על האירו".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]