הבנקים: "השוק ידשדש ויסבול; מידת הסיכון גבוהה ביותר"

בפועלים ובבנק לאומי מזהירים כי המשבר באירופה צפוי להמשיך לתת אותותיו בשוק ■ לאומי: "המשבר באירופה יכתיב כיוון השוק" ■ הפועלים:"המעברים בין רגיעה לפאניקה תכופים"

"התנודתיות החריפה בשוק המקומי תימשך בטווח הקצר, כאשר אופן ניהול המשבר באירופה יכתיבו את כיוון השוק", כך מעריכים כלכלני בנק לאומי, בסקירה השבועית על שוק ההון המקומי.

כלכלני הבנק מציינים כי יש לקחת בחשבון גם את הסיכונים הייחודיים לשוק המקומי, הנובעים מהשינויים הגיאופוליטיים האפשריים, וכן מהשלכות החלטותיהן של ועדת הריכוזיות ו-וועדת טרכטנברג, על רקע המחאה החברתית. "כל אלה מדגישים את החשיבות שבהתנהלות מושכלת וזהירה לנוכח רמת הסיכון הגבוהה", מסבירים בלאומי.

להערכת כלכלני הבנק, מומלץ להחזיק במניות מסקטור האנרגיה והטכנולוגיה - "אולם, לא מן הנמנע כי גם שם יתאפיין המסחר בתנודתיות", מזהירים. לסיכום, מוסיפים לציין בלאומי כי בהסתכלות לטווח הארוך, רמת המכפילים בשוק נמוכה.

"הסיכון מאירופה גבוה מאד"

בבנק הפועלים מזהירים גם כן כי למרות שנראה שמשבר החובות באירופה מתקדם לעבר פיתרון, "הרי שהסיכון המגיע מכוון היבשת נותר גבוה מאוד". בבנק מעריכים כי שינוי מגמה אמיתי יחל רק כאשר תתרחש התאוששות בת קיימא בצמיחה באירופה. "לפי שעה, נראה כי לא כך הדברים, וכי המעברים בין רגיעה לפאניקה בשווקים הגלובליים עדיין תכופים", מסבירים בבנק.

כלכלני הפועלים מסבירים: "כמובן שהדבר צפוי להמשיך ולהשפיע לשלילה על שוק המניות המקומי, אשר להערכתנו ימשיך גם בטווח הקרוב לדשדש ולסבול מלחץ שלילי. לאור זאת, אנו ממשיכים להעריך כי מידת הסיכון בהשקעה בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה ביותר".

בפועלים ממליצים למרבית המשקיעים, אשר מאופיינים בפרופיל סיכון נמוך עד בינוני, לשמור על רכיב מנייתי מצומצם בשל התנודתיות שצפויה בשוק המקומי. אולם ללקוחות בעלי פרופיל סיכון גבוה, מדגישים בפועלים כי מניות מסוימות נסחרות כיום במחירים נוחים להשקעה.