FDA שלל את תרופת אווסטין של רוש לטיפול בסרטן השד

ה-FDA: "אווסטין אינה בטוחה ואינה יעילה בטיפול בסרטן השד" ■ נקבע: אווסטין תישאר בשוק התרופות לטיפול בסוגים מסויימים של סרטן המעי הגס, הריאות, הכליות והמוח

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אינם מאשרים את השימוש בתרופה אווסטין של חברת התרופות המובילה בעולם, רוש (Roche , סימול בשוויץ:ROG.VX). מדובר בתרופת הדגל של רוש לטיפול בסרטן, תרופה המניבה לחברה הכנסות ממכירות שנתיות בהיקף של 6.2 מיליארד דולר. נציין כי חטיבת התרופות של רוש עוסקת במו"פ, ייצור ושיווק תרופות, וחטיבת האבחון מציעה מוצרי אבחון, גילוי מוקדם ומעקב אחר מחלות.

הממונה על על ה-FDA, מרגרט המבורג, אמרה כי התרופה לא נמצאה יעילה ובטוחה. מההחלטה עולה כי אווסטין תישאר בשוק התרופות לטיפול בסוגים מסויימים של סרטן המעי הגס, הריאות, הכליות והמוח, כך הודיעו במינהל המזון והתרופות האמריקני.

המבורג נימקה את החלטתה לגבי האווסטין בעמדה הנפרסת על פני 69 עמודים. התרופה אושרה לטיפול בסרטן השד ב-2008 לאחר שניסויים קליניים הראו אפקטיביות על גידולים סרטניים. "זו הייתה החלטה קשה", אמרה, "הקושי בפסילת תרופה שבה עושים שימוש הוא קשה אך החולים צריכים לדעת שהתרופה היא בטוחה ואפקטיבית"