שוב נדחתה ההצבעה בוועדת הכלכלה על עתיד ערוץ 10

ח"כ כרמל שאמה-הכהן: "לאור המצב המסובך אליו נקלע שוק הטלוויזיה ובמיוחד ערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2 קשת, החלטתי לדחות את הדיון בוועדת הכלכלה שנועד להיום"

ההצבעה שתקבע את עתידו של ערוץ 10 נדחתה שוב ברגע האחרון. יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה-הכהן, החליט, לאחר התייעצות עם שר התקשורת משה כחלון, לדחות את ההצבעה היום (א') על החזרי התמלוגים ודמי הזיכיון של הערוץ.

"לאור המצב המסובך שאליו נקלע שוק הטלוויזיה ובמיוחד ערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2 קשת, החלטתי לדחות את הדיון בוועדת הכלכלה שנועד להיום", אמר היום יו"ר הוועדה. "בשוק הטלוויזיה התפתחה סכנה לאפקט דומינו. מסתבר שזו לא רק השאלה לגבי עתידו של ערוץ 10 אלא מעבר לכך", אמר.

יחד עם זאת, שאמה-הכהן הוסיף כי "עמדת ועדת הכלכלה נותרה בעינה: לדרוש את ביצוע התשלומים בזמן מכל הזכייניות. עם זאת, ההתקדמות באפשרות לכניסת שותף חדש לערוץ 10 וכן בקשותיהם הנפרדות של ערוץ 10 ושל רשת לדחייה בהכרעה, בצירוף העובדה שהתעוררו ספקות לגבי בקשת קשת, הובילו אותי להחליט שהכי נכון ובטוח כרגע זה לקיים חשיבה והתייעצות נוספת".

בתוך כך נודע כי עוד בטרם הוחלט על דחיית ההצבעה, הורו בלשכת ראש ממשלה בנימין נתניהו לחברי הכנסת מהליכוד לא לתמוך בחוק, כלומר בדחיית תשלום החובות של ערוץ 10.

עם זאת נודע כי לשכת ראש הממשלה תומכת בתיקון החוק, שאמור לאפשר לקשת לעזוב את ערוץ 2 ברישיון, ועם זאת להמשיך ולהחזיק בחברת החדשות של ערוץ 2.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.